سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در چهارمحال و بختیاری؛

افزایش ۳۰ درصدی انعقاد قرارداد‌های ذخیره خون بندناف

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از افزایش ۳۰ درصدی قرارداد‌های ذخیره خون بند ناف در اردیبهشت امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون حدود پنج هزار مورد مشاوره حضوری و تلفنی  گرفتند که پس از مطمئن شدن از نداشتن موارد منع قرارداد، ۵۰۰ نفر از این افراد موفق به عقد قرارداد شدند.

او با اشاره به فعالیت بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف جهاد دانشگاهی استان از اسفند ۹۳، افزود: قرارداد‌های منعقد شده در اردیبهشت امسال نسبت به تعداد کل قرارداد‌های منعقد شده در بانک خون بند ناف رویان استان، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

رضایی اضافه کرد: طبق آمار‌های موجود، هم اکنون حدود ۱۴ بیماری در افراد بالغ و بیش از ۶۰ بیماری در کودکان با کمک سلول‌های بنیادی خون بندناف درمان می‌شوند.

او ادامه داد: هم اکنون بیماری‌های خاص از جمله انواع سرطان‌های خون، سرطان مغز استخوان، نقص دستگاه ایمنی، انواع کم‌خونی‌ها و تالاسمی با استفاده از پیوند سلول‌های بنیادی خون بندناف قابل درمان و درمان بیماری‌های پارکینسون، دیابت، ام‌اس، سی‌پی و اوتیسم در مرحله تحقیقات است.

رضایی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۲۶ هزار نمونه در بانک فامیلی (خصوصی) و حدود پنج هزار نمونه در بانک عمومی ذخیره شد.

متقاضیان می‌توانند از خدمات مشاوره رایگان ۲۴ ساعته از طریق مشاوره حضوری و یا تماس با شماره‌های ۰۹۳۸۶۸۵۱۲۱۵ و ۰۳۸۳۲۲۵۳۳۱۵ استفاده و برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.rsct.ir یا صفحه اینستاگرام @royan_shahrekord مراجعه کنند.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.