سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه کردستان در جمع برترین‌های آسیا قرار گرفت

در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی تایمز برای نخستین بار دانشگاه کردستان در جمع برترین‌ها قرارگرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رحمت صادقی رییس دانشگاه کردستان گفت: پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های بین‌المللی در ارزیابی عملکرد علمی و اجتماعی دانشگاه‌هاست که هر ساله نتایج رتبه‌بندی جهانی، منطقه‌ای، موضوعی و میزان تاثیرگذاری دانشگاه‌ها را منتشر می‌کند.

او افزود: رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی تایمز از سال ۲۰۱۳ آغاز شده و دانشگاه کردستان برای اولین بار در رتبه‌بندی اخیر آن موفق به حضور در لیست دانشگاه‌های برتر آسیایی و کسب جایگاه ۲۵۰-۲۰۱ شد.

صادقی تاکید کرد: در این رتبه بندی، اطلاعات ۴۸۹ دانشگاه از ۳۰ کشور آسیایی بر اساس ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد‌های صنعتی و وجهه بین‌المللی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

رییس دانشگاه کردستان یادآور شد: در لیست دانشگاه‌های برتر آسیایی ۲۰۲۰ تایمز، دانشگاه تسینگهوا و دانشگاه پکن از کشور چین و دانشگاه ملی سنگاپور به ترتیب جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

او گفت: ایران با ۴۰ دانشگاه پس از کشور‌های ژاپن، چین و هند بیشترین تعداد دانشگاه‌ها را در این سیستم رتبه‌بندی به خود اختصاص داد و دانشگاه کردستان رتبه ۲۰ را در بین دانشگاه‌های ایرانی (جامع، صنعتی و علوم پزشکی) و رتبه هفت را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرد.

دانشگاه کردستان پیش از این هم در آخرین ارزیابی‌های پایگاه رتبه‌بندی تایمز، موفق به کسب ۱۰۰۰-۸۰۱ در رتبه‌بندی جهانی تایمز، رتبه ۸۰۰-۶۰۱ در رتبه‌بندی موضوعی (مهندسی و فناوری و علوم فیزیکی) و رتبه ۶۰۰ در رتبه‌بندی تاثیرگذاری دانشگاه‌های جهان شده بود.

انتهاب پیام/م

برچسب ها: دانشگاه ، رتبه بندی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.