سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی انبوه سازان برای سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده مشهد

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی گفت: ما برای حضور و سرمایه‌گذاری در بهسازی بافت فرسوده مشهد آمادگی کامل داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود لطیف عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: انجمن انبوه سازان خراسان رضوی آمادگی لازم برای حضور و سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده مشهد را به عنوان توسعه گر دارد، اما باید شرایطی فراهم باشد که انبوه سازان درگیر مسائل اجتماعی نشوند و مشکلات اجتماعی و حاشیه‌ای بافت فرسوده توسط متولیان رفع شود.

او در ارتباط با ساخت و ساز در بافت فرسوده منطقه "آبکوه" مشهد افزود: گستره بافت فرسوده در مشهد وسیع است و زمینه کار برای بهسازی این بافت در مناطق مختلف شهر وجود دارد، دفاتر تسهیل گری در مشهد در کشور سرآمد هستند، زیرا حدود ۲۸ دفتر تسهیل گری در این شهر وجود دارد و حدود ۹ دفتر دیگر نیز تا پایان امسال به آن‌ها افزوده می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی ادامه داد: تعداد دفاتر تسهیل گری در شهر مشهد در برابر ۵۲ دفتر تسهیل گری کشور، رقم قابل توجهی است و نشان می‌دهد کلان شهر مشهد در این بخش پیش رو بوده است.


لطیف بیان کرد: از طریق دفاتر تسهیل گری می‌توان بسیاری از اطلاعات لازم در مورد حاشیه شهر مشهد و سکونت گاه‌های غیر رسمی آن را به دست آورد، نکته اینجاست که به وسیله این دفاتر، اطلاعات مالکیت زمین‌های بزرگ واقع در بافت فرسوده حاشیه مشهد و سکونت گاه‌های غیررسمی در این شهر جمع آوری شده و به شرکت بازآفرینی ایران اعلام شده که حدود ۱۰۰ مورد است.

او تصریح کرد: از مجموع ۱۰۰ مورد مالکیت زمین، ۲۴ مورد آن در دست بررسی و مذاکره با مالکان است، در صورتی که فایل اطلاعات این زمین‌ها در اختیار انجمن انبوه سازان قرار گیرد، آنان تجربیات فنی خود را در اختیار متولیان قرار می‌دهند.

مساحت بافت فرسوده کلان شهر مشهد چهار هزار و ۲۹۰ هکتار است که بر این اساس ۶۶ محله در این شهر هدف اجرای طرح‌های بازآفرینی هستند.

انتهای پیام// م.ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.