سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بالا رفتن تب اعتراض‌ها در آمریکا/ بازیکنان nba به خیابان‌ها رفتند

با شدت گرفتن اعتراض در آمریکا، بازیکنان لیگ بسکتبال این کشور هم به معترضان قتل فرد سیاه پوست آمریکایی اضافه شدند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، طیف گسترده‌ای از بازیکنان و چهره‌های ورزشی بیانیه‌هایی را در رسانه‌های اجتماعی با محکوم کردن قتل جورج فلوید و سایر خشونت‌های پلیس علیه آمریکایی‌های سیاه پوست آفریقایی تبار صادر کرده اند.

بسکتبالیست‌های لیگ حرفه‌ای آمریکا از این موضوعات فراتر رفته اند. آن‌ها با حضور در خیابان‌ها به اعتراضات گسترده مردم علیه بی عدالتی پیوسته اند. این موضوع برای بازیکنان خطرناک خواهد بود، زیرا بسیاری از تظاهرات به خشونت تبدیل شده اند و احتمال برخورد خشن پلیس را در پی دارد. موضوع اعتراضات در آمریکا برای بازیکنان سیاه پوست nba اتفاق عجیبی نیست و آن‌ها چندین سال است که مشتاق صحبت کردن هستند.

به گفته جیلن براون ستاره ۲۳ ساله تیم بوستون، ۱۵ ساعت طول کشیده تا او از بوستون به آتالانتا رانندگی کند و در اعتراضات شرکت کند. او پیام خود را در توئیتر این گونه منتشر کرد: آتالانتا مرا ملاقات نکنید بلکه در آنجا مرا ضرب و شتم کنید، بیایید با من قدم بزنید.

وانز کانتر بازیکن سلتیکس می‌گوید روز شنبه یک رانندگی ۲۰ ساعته  را برای پیوستن به اعتراضات در بوستون داشته است. او در حالی که پیراهن تیم خود را پوشیده بود با شعار من نمی‌توانم نفس بکشم، میان اعتراض کنندگان حضور پیدا کرد در حالی که مارکوس اسمارت، هم تیمی او نیز در همان نزدیکی در حال اعتراض بود.

کانتر دوشنبه گفت: با اینکه رانندگی دیوانه کننده و وحشتناکی را داشتم و شانه ام درد می‌کرد، اما نتایج بسیار خوب بود و ارزش این خستگی را داشت.

این فصل لیگ بسکتبال آمریکا با یک حادثه بین المللی آغاز شد، یک مدیر اجرایی هیوستون راکتس از معترض‌های طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ ابراز حمایت کرد، این موضوع انتقاد‌های زیادی را در پی داشت.

در پاسخ به مرگ فلوید، مربیان و بازیکنان بدون هیچ ترسی اظهارات خود را اعلام کرده اند. تیم واشنگنون بیانیه‌ای را از بازیکنان خود منتشر کرد: ما دیگر تجاوز علیه مردم سیاه پوست را در این کشور طولانی‌تر نخواهیم کرد.

کمیسر ادام سیلور روز یکشنبه در پیامی به بازیکنان لیگ گفت: نژادپرستی، وحشی گری پلیس و بی عدالتی نژادی بخشی از زندگی روزمره در آمریکا هستند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

بازیکنان nba اعتراض‌های خود را در بازی‌های واقعی هم ابراز می‌کنند. مانند سال ۲۰۱۴، هنگامی که بسیاری از بازیکنان تیشرت‌هایی را با اشاره به اریک گارنر پوشیدند. کسی که در جزیره استاتن توسط مامورین کشته شد. سال ۲۰۱۲ هم اعضای تیم میامی هیت در پاسخ به مرگ ترایون مارتین کاپشن‌های را پوشیدند که تصاویر وی روی آن بود.

در حال حاضر بسیاری از افراد جامعه بسکتبال، مانند لبرون جیمزبا توجه به اعتراضات واکنش نشان داده اند یا با پیوستن به آن‌ها حتی فراتر رفته اند. این موضوع تنها به مرگ فلوید ختم نمی‌شود، برونا تیلور کارمند اورژانس در ماه مارس توسط پلیس در آپارتمان خودش به جرم سیاه پوست بودن، تیرباران شد.

همه مربیان لیگ روز دوشنبه بیانیه‌ای را با محکوم کردن قتل فلوید صادر کردند و افزودند: واقعیت این است که آمریکایی‌های آفریقایی تبار روزانه هدف قرار می‌گیرند و قربانی می‌شوند.

گرگ پوپوویچ مربی سن آنتونیو اسپرز، علیه ترامپ رئیس جمهور آمریکا بیان کرد: ما به رئیس جمهوری نیاز داریم تا به سادگی بگوید که "موضوع زندگی" سیاه است. فقط همین کلمات را هم نمی‌تواند بگوید. زیرا برای او فقط گروهی از پیروانش که جنون وی را تایید می‌کنند اهمیت دارد. علاوه بر آن سیستم باید تغییر کند و من هر کاری برای کمک به این موضوع انجام خواهم داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.