سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرایط معافیت سربازی مددجویان بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: فرزندان خانواده‌های زیر پوشش این نهاد می‌توانند از معافیت سربازی بهره‌مند شوند.

وارثی مدیر کل بهزیستی استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،گفت: براساس قانون در هر خانواده زیر پوشش این نهاد، یکی از پسران می‌تواند از معافیت خدمت سربازی با استفاده از ماده ۶ بهزیستی بهره‌مند شود.

وارثی افزود: اولویت سنی در این خصوص وجود ندارد و هر یک از برادران خانواده که زودتر از ماده ۶ بهزیستی استفاده کند مشمول معافیت خدمت سربازی می‌شود.

او اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین شرایط استفاده از معافیت خدمت سربازی از طریق ماده ۶ بهزیستی؛ معلولیت و ناتوانی یکی از والدین (پدر یا مادر یا هر دو) است که باید از طریق سازمان بهزیستی و پزشک مورد اعتماد سازمان نیرو‌های مسلح تایید شود.

مدیر کل بهزیستی استان، معلولیت و ناتوانی حداقل دو فرزند خانواده (برادر یا خواهر معلول و ناتوان) را از دیگر شروط معافیت بیان کرد.

وارثی گفت: همچنین بر اساس قانون یکی از فرزندان پسر مادران فاقد شوهر تحت پوشش بهزیستی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

به گفته او، پارسال از مجموع ۱۰۲ مورد متقاضی معافیت سربازی استان در حوزه توانبخشی، ۴۵ مورد متعلق به شهرستان قزوین بوده است و ۱۵ مورد نیز از حوزه اجتماعی در کمیسیون معافیت سربازی شرکت کرده و تایید شدند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.