سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صباغیان در نطق میان دستور:

ریشه تمام مشکلات اقتصادی به نبود نظارت منتهی می‌شود/ در زمینه قانونگذاری با درد تورم قوانین روبه‌رو هستیم

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس با بیان اینکه در زمینه قانونگذاری با درد تورم قوانین روبه‌رو هستیم، گفت: زمانی مجلس یازدهم انقلابی خواهد بود که در زمینه نظارت قوی ظاهر شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز و بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تسلیت سالگرد وفات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، گفت: مجلس انقلابی و کارآمد که مطالبه مردم و مدنظر مقام معظم رهبری بود، تشکیل شد، اما باید مراقبت کرد تا این مجلس در حد شعار و کلام باقی نماند، همان خطری که در مجالس و دولت‌های قبل تجربه شده است.

او افزود: مجلس دو وظیفه قانون گذاری و نظارتی دارد، اگر نمایندگان این دو وظیفه را به نحوه احسن انجام دهند، مجلس یازدهم انقلابی، کارآمد و قوی خواهند بود.

صباغیان اضافه کرد: در زمینه قانونگذاری با درد تورم قوانین رو به رو هستیم و متاسفانه مجالس قبلی در تنور این تورم دمیده‌اند، لذا باید تنقیح صورت گیرد، همچنین در بعد نظارتی، مجلس قبلی به ویژه مجلس دهم ضعیف عمل کردند، لذا زمانی این مجلس انقلابی خواهد بود که در زمینه نظارت قوی ظاهر شود، چراکه ریشه تمامی مشکلات مردم و مشکلات اقتصادی به نبود نظارت منتهی می‌شود بنابراین مجلس باید وظیفه خود را انجام و در چارچوب قانون عمل کند.

صباغیان با تاکید بر اینکه مبادا مجلس انقلابی‌گرایی و کارآمد به اشتباه حمله به دولت تعبیر شود، بلکه باید به نظارت جدی تبدیل شود، تصریح کرد: برخی از دولت‌ها می‌خواهند که به آن‌ها حمله شود تا جامعه را به دو طبقه تقسیم کنند و در نهایت کوتاهی‌های آن‌ها مغفول بماند، اما چوب این اتفاق را مردم و اقشار ضعیف خواهند خورد.

او افزود:  اگرچه سیاست، حمله و تندی در یکی دو سال نخست درخشش خوبی دارد، اما در پایان دوره باتلاقی خواهد شد که مجلس و نمایندگان را در خود فرو می‌برد.

صباغیان گفت: قیمت برخی از کالا‌ها صد درصد افزایش پیدا کرده است،  اگر فردی ۳۰ سال کار کند، نمی‌تواند یک زمین یا خانه بخرد در حالی که فرهنگیان حداقل حقوق و برخی حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند و این فاصله طبقاتی جامعه را به سمت نابودی کشانده به همین دلیل آمار طلاق، آسیب‌های اجتماعی و... بالا رفته است.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس گفت: اگر مجلس فعلی وارد مسائلی مانند سفارش برای گرفتن نیرو، وام، تسهیلات و مجوز‌ها شود به‌یقین انقلابی نخواهد ماند و راه مجالس قبل را رفته است، بنابراین مجلس باید با استفاده از ابزار‌ها نظارت کند البته نه در حد شعار.

او خطاب به رئیس مجلس گفت: انتظار ما این است که مجلس را قدرت دهید نه آنکه فقط شما قدرت داشته باشید. اگر ضربه‌ای به مردم و مجلس بخورد به هیئت رئیسه و رئیس مجلس مربوط می‌شود، لذا انتظار ما این است که مسائل حل شوند.

صباغیان ادامه داد: وزاری مربوط به مجلس خواسته شوند و از آن‌ها سوال شود، چند درصد از گرانی و تورمی موجود مربوط به تحریم، کرونا، سوءمدیریت و.. است، همچنین به آن‌ها سه ماه برای حل مشکل فرصت داده شود اگر توانستند مشکلات را بر طرف کنند که هیچ، اما اگر نتوانستند باید بروند، مطمئن باشید درسی برای تمام وزراء و مسئولان خواهد شد و مشکلات کشور کمتر می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.