سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساعت کاری موزه‌های زنجان تا پایان شهریورماه امسال اعلام شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با اعلام تغییر زمان فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی-تاریخی استان، ساعات کاری موزه‌های استان را تا پایان شهریور ماه امسال اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: به دنبال شیوع کرونا ویروس و تعطیلی موزه‌های استان، اماکن تاریخی و موزه‌ها تحت پوشش این اداره کل پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله به کرونا با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و بر اساس اطلاعیه اداره کل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی و تاریخی، از روز شنبه ۱۰ خرداد بازگشایی و در حال ارائه خدمات هستند و کلیه موزه‌ها و اماکن فرهنگی ـ تاریخی موظفند نسبت به نصب تابلو نرخ ورودیه در محل مناسب در معرض دید بازدیدکنندگان اقدام کنند.

ارجمند افزود: بازدید از موزه ذوالفقاری، موزه رختشویخانه، موزه صنایع‌دستی عمارت دارایی زنجان، موزه باستانشناسی ابهر، موزه سلطانیه و کتله خور همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۹ عصر، برای علاقه‌مندان امکان پذیر خواهد بود.
 
او گفت:در مجموعه‌های فرهنگی ـ تاریخی که دارای چند موزه با بنای تاریخی هستند،  نصب تابلو راهنما برای هر بنا و زیرنویس ،تابلو‌های دو زبانه برای معرفی اشیاء ،اماکن و بنا‌های تاریخی ـ فرهنگی ضروری است .

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: موزه‌های استان زنجان به عنوان گنجینه‌های بی بدیلی از فرهنگ و هنر مردم زنجان محسوب می‌شود. زنجان با این همه قدمت حرف‌های ناگفته بسیاری دارد که برخی از آن‌ها در دل موزه‌های این دیار نهفته است.
 
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.