سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمپاشی رایگان ۱۴۳ هزار راس دام بر علیه انگل‌های خارجی

رییس دامپزشکی آمل از سمپاشی رایگان ۱۴۳ هزار راس دام برای مقابله با انگل‌های خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر حمید رسولی زاده رییس دامپزشکی آمل گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و فعالیت انگل‌های خارجی بدن دام از جمله کنه‌ها که بعنوان انتقال دهنده عوامل بیماریزا محسوب می‌شوند دامپزشکی برای جلوگیری و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی که بعضا مشترک بین انسان و حیوان می‌باشند اقدام به سمپاشی اماکن دامی و بدن دام کرده است.

او افزود: با توجه به تجربه سال‌های گذشته و مشاهده برخی از بیماری‌ها از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در جمعیت انسانی که منشا حیوانی دارد و از مصرف گوشت دام آلوده و یا حتی کنه‌های چسبیده به دام زنده به انسان منتقل می شوند تلاش می‌کنیم تا با ضد عفونی جایگاه‌های نگهداری دام زنده و یا سمپاشی بدن دام با این عوامل بیماریزا مقابله کرده تا شاهد بروز این بیماری مشترک در شهرستان نباشیم.

رسولی زاده گفت: انتظار داریم دامدار‌ها و روستائیان عزیز در طول سال با اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی نهایت همکاری را داشته باشند تا علاوه بر حفظ صنعت دامپروری در شهرستان شاهد بروز بیماری‌ها که منجر به ضرر و زیان اقتصادی و تهدید سلامت شهروندان میباشد نباشیم.

بیشتر بخوانید: هشدار دامپزشکی مازندران برای تهیه دام سالم

رییس دامپزشکی آمل مقدار مصرف سموم ضدکنه را از ابتدای امسال تا کنون در دامداری‌های شهرستان ۴۷۱ لیتر از نوع سایپرمترین و فلومترین اعلام کرد و افزود: در طول این مدت ۱۰۳ هزار راس دام سبک و ۱۴ هزار راس دام سنگین تحت پوشش سمپاشی قرار گرفتند.

او سمپاشی اماکن نگهداری دام را با استفاده از این سموم حدود ۸۴ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت:توزیع مقدار حدود ۴۰۰ لیتر ضدعفونی کننده‌های اگری جرم و گلوتار الدهید و ضدعفونی حدود یکصد هزار متر مربع برای مقابله با عوامل بیماریزای ویروس و باکتریایی را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.