سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش بهزیستی برای خانه‌دار کردن مددجویان

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، تمام تلاش بهزیستی را خانه‌دار کردن مددجویان دانست و از خیرین خواست برای تامین مسکن مددجویان به بهزیستی کمک کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ «فاطمه رضوان‌مدنی» مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : تمام تلاش بهزیستی استان خانه‌دار کردن خانواده‌های دارای ۲ معلول و بالاتر است که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته که از اهم می‌توان به انعقاد تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی و همچنین تفاهم کشوری سازمان بهزیستی با بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم الانبیاء برای ساخت مسکن زنان سرپرست خانوار و دیگر افراد دارای معلولیت اشاره کرد که سهمیه استان نیز مشخص است.

او گفت : با رایزنی‌های انجام گرفته با سایر دستگاه‌ها تلاش کردیم که بتوانیم در ساخت مسکن برای خانواده‌های افراد دارای ۲ معلول و بالاتر هزینه انشعاب گاز، برق و آب و هزینه‌های شهرداری رایگان شود.

رضوان مدنی با اشاره به اینکه تعداد بسیاری از مددجویان ما در خانه‌های استیجاری به سر می‌برند، گفت: بهزیستی به تنهایی قادر به رفع احتیاجات مددجویان نیست و خیرین باید به کمک ما بیایند، چراکه در سال ۹۸ با کمک‌های خوب خیرین توانستیم کمک‌های موردی بسیاری را در زمینه ودیعه مسکن، جهیزیه، درمان و تامین وسایل کمک توانبخشی به مددجویان داشته باشیم و رتبه اول کشور را کسب نماییم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود بیش از ۱۶۴ هزار مددجوی زیرپوشش بهزیستی استان خبر داد و اظهارداشت: از این تعداد ۴۲ هزار نفر دارای معلولیت در زمینه جسمی حرکتی، روانی، شنوایی، بینایی و گفتاری قرار دارند.

رضوان مدنی افزود: تعدادی دیگر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان مستمری بگیر بوده که این افراد یا خود دارای معلولیت هستند و یا سرپرست خانوار می‌باشند که در هر دو صورت ماهیانه هزینه کمک معیشت نیز دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه ۶۵۰ نفر افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی در استان زیرپوشش بهزیستی می‌باشند و مستمری دریافت می‌کنند، گفت: کمک هزینه حق پرستاری هر سه ماه یک بار به مددجویان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید تعلق می‌گیرد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.