سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

آغاز طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

رییسی گفت: از امروز طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در مراسم اعلام گسترش کشوری برنامه «هرخانه، یک پایگاه سلامت» که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: مدافعان سلامت نشان دادند که ایران با تکیه بر دانش و توانایی خود و استفاده از زیرساخت‌هایی که نتیجه تفکر و تلاش پیشکسوتان حوزه بهداشت است، در کنترل کرونا موفق بودند.

او افزود: همه کشور‌ها با هم در یک دفاع برابر و در یک نقطه در مقابل این بیماری جهانی هستند. اینجا سیستم‌ها نشان می‌دهد که چطور می‌توان با یک بیماری مقابله کرد.

رییسی ادامه داد: تجربه مدیریت ایران نشان داد که علاوه بر تکیه بر اعتقادات ملی، مذهبی، دانش و استفاده از زیرساخت های شبکه بهداشتی کشور، همکاری مردم بسیار مهم است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: بسیاری از کشور‌ها تخت‌های بیمارستانی زیاد و امکانات مالی خوبی داشتند اما در برابر این بیماری نتوانستند، خوب عمل کنند. اگر به نظام شبکه افتخار می‌کنیم، به این دلیل است که این  نظام در همه کشور و تا قلب روستا‌ها با مردم ارتباط دارد. اگر سلامت را همراه با مردم طراحی کنیم، موفقیت‌های زیادی خواهیم داشت.

رییسی افزود: تاکنون خانه‌های بهداشت به عنوان سطح اول خدمات نظام سلامت تعریف شده بود، اما از امروز یک سطح قبل‌تر برای نظام سلامت ایران تعریف می‌شود که خانه‌های مردم است و به عنوان سطح پایه نظام سلامت ایران اعلام می‌شود؛ بنابراین با تقویت آموزش همگانی، افزایش سواد سلامت مردم و ارتباط خانواده‌ها با سیستم سلامت اجرایی می‌شود.

او بیان کرد: از امروز طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی در همه استانها اجرا می‌شود و مردم محور بودن، مهمترین اصل در اجرای این برنامه است.

کاش «هر خانه، یک پایگاه سلامت» را زودتر شروع کرده بودیم

معاون بهداشت وزیر بهداشت یادآوری کرد: یکی از حسرت‌های ما در وزارت بهداشت این است که‌ ای کاش ۴ ماه زودتر و قبل از کرونا طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» را در سراسر کشور آغاز و اجرایی کرده بودیم. اگر این طرح اجرا شده بود، بطور قطع موفقیت‌های ایران در مدیریت کرونا  بهتر بود؛ البته در استان‌هایی مثل سمنان، کرمانشاه، همدان و کاشان که این طرح اجرا شد موفقیت مدیریت کرونا به مراتب بهتر از جا‌های دیگر بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.