سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ۷ هزار فرصت شغلی در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: طی پارسال ۹ هزار فرصت شغلی در بحث اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی شده بود که بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ مورد آن ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جعفر رودری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در دومین ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۹ گفت: پارسال از مجموع ۲۱۷ مصوبه، ۱۸۸ مصوبه آن اجرایی شد و درصد مصوبات اجرایی ۸۷ درصد است.

او افزود: بیشترین درصد مربوط به تسهیلات و اعتبارات مورد نیاز با ۳۰ درصد بوده و صدور مجوزها، زیرساخت سرمایه‌گذاری، معین‌های اقتصادی، برنامه‌های اجرایی، پیگیری سرمایه‌گذاران و ... در مراحل بعدی قرار دارند.

رودری بیان داشت: پارسال در مجموع ۲۶۷ پروژه تاثیرگذار در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان به تصویب رسید که یا جنبه زیرساختی موثر در سرمایه‌گذاری خصوصی داشتند یا خودشان از پروژه‌های پیشران و تاثیرگذار استان بودند.

رودری هدف‌گذاری میزان تحقق و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را ۸۵ درصد اعلام کرد و گفت: پروژه‌های تصویبی میانگین پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصدی را دارند.

او عنوان کرد: ۹ هزار فرصت شغلی برای این مشاغل پیش‌بینی شده بود که بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ مورد آن ایجاد شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری دیده شده برای اجرای این پروژه‌ها ۴۳ هزار میلیارد ریال بود که ۱۸ هزار میلیارد ریال آن در سال گذشته پیش‌بینی شد، اما ۵.۵ هزار میلیارد ریال معادل ۳۰ درصد بیشتر محقق نشد.

او ادامه داد: در بخش پروژه‌های دولتی ملی ۳۰ درصد تحقق را داشتیم و استانی ۵۱ درصد، اما در تسهیلات بانکی ۱۵ درصد توانستیم محقق کنیم.

رودری تصریح کرد: پروژه‌های مربوط به شرکت‌های غیردولتی و نهاد‌های عمومی ۷۲ درصد اهداف سرمایه‌گذاری آن انجام شده، در سرمایه‌گذاری خارجی و فاینانس و صندوق توسعه عملکردی نداریم و باید به آن توجه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان بیان داشت: این‌ها سرمایه‌گذاری در خصوص پروژه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی است و به معنی این نیست سرمایه‌گذاری خارجی در استان صورت نگرفته است.

او با اشاره به اینکه با حذف پروژه‌های بزرگ مثل پتروشیمی ۴۷ درصد رقم سرمایه‌گذاری محقق شده است، اظهار کرد: میانگین نمره استان در تحقق پیشرفت فیزیکی هدف سال ۹۸ دستگاه‌های اجرایی، ۸۹ درصد است.

رودری گفت: از مجموع ۲۷۹ پروژه اقتصاد مقاومتی استان، ۱۷۹ پروژه تحقق هدف شدند البته پروژه توسعه‌ای آن ادامه دارد و هنوز تکمیل نشدند، ۷۵ پروژه هم کاملا به بهره‌برداری رسیدند و ۱۱ پروژه هم غیرفعال هستند که بعضی از آن‌ها پروژه‌های مهمی هم هستند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.