سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کانادا: نژادپرستی واقعیت جامعه آمریکاست

نخست‌وزیر کانادا با تاکید بر اینکه نژادپرستی واقعیت جامعه آمریکاست، اعلام کرد کانادایی‌ها با نگرانی آشوب‌ها و اعتراضات خشونت‌آمیز در این کشور را دنبال می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در واکنش به گسترش ناآرامی‌ها در آمریکا گفت مردم کشورش این آشوب‌ها را با بهت و وحشت دنبال می‌کنند.

ترودو روز جمعه گفت کانادایی‌ها ناآرامی‌ها و خشونت‌های پلیس آمریکا را با حیرت و وحشت مشاهده می‌کنند. وی با تاکید بر اینکه نمود‌هایی از نژادپرستی در کانادا نیز وجود دارد، گفت بسیاری از کانادایی‌های با پیشینه نژادی مختلف اخباری را که از آمریکا می‌رسد، با وحشت نظاره می‌کنند.

نخست وزیر کانادا افزود: نژاد پرستی علیه سیاهپوستان یک واقعیت است. این مسئله در آمریکا وجود دارد و در کانادا نیز هست. می‌دانیم مردم هر روز با تبعیض نظام یافته، تعصب کورکورانه و نژادپرستی بر ضد سیاهپوستان روبرو هستند.

پلیس شهر مینیاپولیس روز سه‌شنبه جرج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که پشت گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی دفاع می‌شود.

با گذشت چند روز از قتل جورج، فلوید به دست پلیس در شهر «مینیاپولیس»، ایالت‌ها مختلف این کشور شاهد تظاهرات به رفتار نژادپرستانه پلیس است.

معترضان در اعتراضات خود به خشونت پلیس علیه این شهروند که روز دوشنبه هنگام بازداشت کشته شد، پنجشنبه شب به یک کلانتری در شمال شهر مینیاپولیس حمله کردند. گروهی از تظاهرکنندگان در جریان این حمله ساختمان کلانتری ناحیه سوم مینیاپولیس را به آتش کشیدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
امین
۱۸:۱۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اون سلبریتی ها و مغزهای استعمار زده که می گفتن سگ هم تو آمریکا حقوق داره :!!!
امروز رو می بینن؟؟؟
می بینن که ارتش آمریکا اومده تو خیابون با حق تیر ؟؟؟
می بیننن ترامپ و کاخ سفید گفتن معترضین رو بزنید با گلوله ؟؟؟
می بینید غربزده ها
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اونا خودشون هم نمی فهمن چی دارن می گن . یکی بهشون میگه فلان چیز رو بگو دیده میشی اونا هم میگن