سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکان مشاهده ارزش واقعی سهام عدالت فراهم شد

امکان مشاهده اطلاعات صورت وضعیت دارایی سهام عدالت برای سهامدارانی که قبلا روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده‌اند، فراهم شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از نهم اردیبهشت ماه که مقام معظم رهبری ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت را صادر کردند، به مشمولان سهام عدالت فرصت داده شد که چنانچه قصد دارند روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند، تا پانزدهم خردادماه به آدرس اینترنتی www.samanese.ir مراجعه کنند.

در این راستا، درگاه اینترنتی www.sahamedalat.ir به منظور مشاهده اطلاعات صورت وضعیت دارایی سهام عدالت برای سهامدارانی که قبلا روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده‌اند، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه طراحی شده است.
بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از امکان مشاهده ارزش واقعی سهام عدالت، تمدید انتخاب روش مستقیم و دو روش فروش ۳۰ درصد سهام را اعلام کرد. حسن فهیمی با اعلام اینکه امکان مشاهده ارزش واقعی سهام عدالت برای متقاضیان روش مستقیم و از طریق www.sahamedalat.ir فراهم و مهلت انتخاب روش مستقیم تا ۱۵ خرداد تمدید شده گفت: از امروز شنبه هر فردی به طور مستقیم می‌تواند تک تک سهم شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت را مشاهده و در مجامع شرکت‌ها حضور یابد.

وی افزود: به دو صورت امکان فروش سهام عدالت فراهم بوده و مشمولان می‌توانند با مراجعه به بانک یکجا ۳۰ درصد از سهام را بفروشند یا از روش مراجعه به کارگزاری‌ها و سایت منتخب شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدام به فروش تک تک سهام کنند. برای فروش یکجا و ۳۰ درصدی هم تا ۱۳ خرداد فرصت مراجعه به بانک‌ها است.


بیشتر بخوانید: ۳۰ درصد سهام عدالتمان را بفروشیم؟/ پای لنگان بانک ها برای فروش وکالتی!


به گفته فهیمی، تفاوت فروش سهام در کارگزاری‌ها این است که افراد می‌توانند براساس قیمت روز، اقدام به فروش یا به سبد سهام اضافه کنند. بر این اساس افرادی که ارزش سهام عدالت آن‌ها ۴۹۲ هزار تومان است، بر اساس قیمت‌های آخرین روز معاملاتی ارزش واقعی سهام عدالت آن‌ها در حدود ۴۲ شرکت، هفت میلیون و ۶۸۰ تومان است یا ارزش واقعی سهام عدالت فردی که ارزش سهامش ۴۹۰ هزار تومان است، در این تاریخ هفت میلیون و ۸۳۰ هزار تومان محاسبه شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
امین
۲۱:۴۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام
من سهام عدالت دارم و زیر ۱۸ سال هستم و شماره ای به نام خودم ندارم؛در واقع نمی تونم به نام خودم شماره ای ثبت کنم.
نمیتوانم دارایی خودم را مشاهده کنم لطفا کمک کنید که چه کار کنم
با تشکر
یحیی
۲۲:۱۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
دیدن سهام خود
مجید
۱۸:۲۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر
در سامانه سهام عدالت من شماره هرمراهم تغییر کرده و شماره دیگری جایگزین شده که نمی دانم چه شماره ای هست و چی کسی و چه وقت تغییر داده و الان نمی تونم تغییر بدم. حال باید چکار کنم و کجا شکایت کنم؟ هیچ شماره ای هم برا ارتباط با سهام عدالت نیست که راهنمایی کند. لطفا شما راهنمایی کنید. تشکر