سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجلس یازدهم اشتغال و تولید داخل را در اولویت قرار دهد

امام جمعه ریگان گفت: اشتغال، تولید داخل، بها دادن به ارزش پول ملی و مهار تورم در اولویت‌های مجلس یازدهم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی، امام جمعه ریگان در خطبه‌های نماز وحدت آفرین جمعه شهرستان ریگان با تسلیت رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران گفت: در مکتب سیاسی و نهضت امام خمینی( ره) سه بعد اسلامی و قرآنی که مکمل همدیگرند را می‌توان مشاهده کرد و اگر روی یکی از این ابعاد توجه و به ابعاد دیگر توجه نشود، جامعه به خطا و انحراف می‌رود.

او تصریح کرد: سه بعد عقلانیت، معنویت و عدالت، مکتب الهی و نهضت سیاسی امام (ره) را تا به امروز نگه داشته است. 

 حجت الاسلام رنجبر ماهانی عنوان کرد: عقلانیت را می‌توان در تدوین قانون اساسی، روحیه اعتماد به نفس در ملت ایران و ایستادگی در برابر دشمن گستاخ مشاهده کرد. 

او با بیان اینکه معنویت را می توان در توکل به خدا و تکیه بر امداد‌های غیبی الهی و اخلاص و کار برای خدا و اخلاق مداری و تضرع و توسل مشاهده کرد، افزود: می توان موضوع عدالت را در توصیه به مردمی بودن مسئولان کشوری و رسیدگی مسئولان به محرومان و مستضعفان دید. 

امام جمعه ریگان با اشاره به مجلس یازدهم بیان داشت: از اولین افتتاح مجلس در ۷ خرداد ۵۹ تا مجلس یازدهم در ۷ خرداد ۹۹ چهل سال می‌گذرد؛ لذا انتظار می‌رود مجلس ۴۰ ساله شورای اسلامی در پختگی و نبوغ و عقلانیت و رشد، سنگ بنای مجالس دیگر در گام دوم انقلاب باشد. 

او گفت: امامین انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری( مدظله العالی)  و ملت صبار و شکور ایران اسلامی از مجلس یازدهم شورای اسلامی انتظاراتی دارند که امیدواریم نماینده محترم شهرستان این انتظارات را سرلوحه کار خود قرار بدهد. 

حجت الاسلام رنجبرماهانی با اشاره به این انتظارات افزود: نمایندگان در طرح‌ها و لوایح رسیدگی به حال محرومان و مستضعفان و پا برهنگان  رادر اولویت قرار دهند و مجلس آینده، گشایش اقتصادی برای طبقات کم درآمد جامعه باشد.

 او تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت تمام قد در برابر استکبار جهانی و قدرت‌های شیطانی در دستور کار مجلس انقلابی باشد.

 امام جمعه ریگان بیان کرد: مجلس ضمن همکاری و همدلی با قوه مجریه در وظایف قانونی خود که عبارتست از تذکر دادن، سوال کردن و استیضاح به جا و به حق، بدون اغراض شخصی و حزبی در احقاق حق ملت ایران کوتاهی نکند. 

او با اشاره به اینکه انتظار می‌رود در رای گیری‌ها و طرح‌ها و لوایح مجلس یازدهم، دست پخت‌های غرب به امضا نرسد و مردم را محرم بدانند، گفت: امید است اشتغال، تولید داخل و بها دادن به ارزش پول ملی و مهار تورم از اولویت‌های مجلس یازدهم  قرا رگیرد. 

 حجت الاسلام رنجبر ماهانی گفت: آمریکا از سال ۸۸ تاکنون صادرات بنزین ایران را تحریم کرد به این امید که بتواند شورش‌های اجتماعی را در کشور کلید بزند؛  اما موفق نشد.

او افزود: در این هیاهو‌ی تحریم، ایران نخستین نفتکش خود به سمت ونوزئلامی فرستد تا تابوی تحریم ها‌ی ایالات متحده را بشکند و دولت‌های تحریم شده را سرپا نگه دارد. 

امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه در سابق به دلیل تحریم ها‌ی صادرات نفت ایران، بر کشتی‌های جمهوری اسلامی، پرچم ایران را برنمی‌افراشتند و سامانه‌های مکان یابی خود را خاموش می‌کردند، تصریح کرد: اما امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران را می‌بینید که بر روی  نفتکش ها، پرچم جمهوری اسلامی ایران برافراشته و سامانه‌های مکان یابی روشن و بدون ترس و واهمه در اقیانوس اطلس در حال حرکت هستند و به آمریکایی‌ها هم هشدار می‌دهند که دست از پا خطا نکنند. 

او افزود: امام خمینی( ره) فرمودند: ما مرد جنگیم  و می جنگیم، ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می‌کنیم؛ چرا که انقلاب ما اسلامی است. 

انتهای پیام/ م 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.