سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش‌سوزی گسترده در تاغزارهای نظرآباد

تاغزارهای نظرآباد دچار حریق گسترده شده و علت حادثه در دست بررسی است.

خدابنده‌لو، مدیر روابط عمومی، منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: از عصر امروز تاغزار‌ های نجم آباد شهرستان نظرآباد دچار حریق گسترده شده است.

او با بیان این که اطفا این حریق نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها است، افزود: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای مردمی شهرستان توانسته اند بخش اعظمی از آتش را مهار کنند اما تا زمان اطمینان از خاموشی کامل حریق، محل را ترک نخواهیم کرد.

مدیر روابط عمومی، منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت با اشاره به این که علت این حریق در دست بررسی است، گفت: احتمال این که عمدی در کار باشد وجود دارد.

او افزود: در شهرستان نظرآباد حدود پنج هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی تاغزار است که در تثبیت شن‌های روان و کاهش ریزگردها نقش مؤثری دارد.

اهمیت وجود تاغزارها نه به لحاظ ایجاد فضای سبز و دیدگاه های زیست محیطی بلکه به لحاظ اهمیت زیستی به هیچ عنوان قابل مقایسه با هیچ آورده دیگری نیست.

یکی از کاربردهای مهم گیاه تاغ، استفاده در پروژه های بیابان زدایی و تثبیت شن های روان است.

درختچه های تاغ که در زمین های خشک و بیابانی با هدف جلوگیری از گسترش بیابان کاشته می شود، با تثبیت خاک و جلوگیری از روان شدن شن و ماسه از انتشار گرد و غبار در مناطق روستایی و شهری می کاهد.

انتهای پیام/د.خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.