سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واگذاری ۶ خانه تاریخی بروجرد به بخش خصوصی

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد گفت: ۶ خانه تاریخی بمنظور مرممت و تبدیل شدن به اماکن اقامتی و گردشگری در این شهرستان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد گفت: ۶ خانه تاریخی بمنظور مرمت و تبدیل شدن به اماکن اقامتی و گردشگری در این شهرستان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

حجت اله یارمحمدی  افزود: در حال حاضر ۲ خانه تاریخی فرهنگی ثبت ملی شده "مغیث الاسلام طباطبایی" و "خانه مصری" شهرستان بروجرد به منظور مرمت و تبدیل شدن به فضا‌های اقامتی و گردشگری به‌صورت مدت‌دار به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

او اظهار داشت: علاوه بر ۲ بنای واگذارشده، چهارخانه تاریخی دیگر در شهرستان بروجرد از طریق صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی فرهنگی کشور در حال سپری کردن مراحل قانونی و واگذاری به بخش خصوصی هستند.

یارمحمدی افزود: خانه‌های تاریخی "ایران پور"، "بزرگمهر"، "مستجاب‌الدعوه" و "غروی" تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

وی مجموع آثار تاریخی شناسایی شده بروجرد را ۴۰۰ اثر اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون ۲۰۰ اثر تاریخی این شهرستان ثبت ملی شده است.

رییس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بروجرد گفت: مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی برعهده سازمان میراث فرهنگی است و با اولویت بنا‌های دارای موقعیت اضطراری، بهسازی و بازسازی می‌شود.

یارمحمدی تاکید کرد: سال گذشته ۲۴ بنای تاریخی شامل مجموعه خانه طباطبایی‌ها، خانه الافتخار السلام، حمام اشترینان، خانه تاریخی حاتمی و حمام تاریخی روستای گیجالی مرمت و بازسازی شده است.

رییس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بروجرد گفت:، حدود ۲۸۰ هکتار از وسعت شهر بروجرد بنای تاریخی است و کار مرمت بنا‌های تاریخی کاری مستمر بوده و براساس اولویت بنا‌های در معرض خطر عملیات نجات بخشی و استحکام بخشی آن انجام می‌شود.

او  اظهارداشت: تاکنون در بروجرد ۲ میراث معنوی و یک میراث طبیعی ثبت شد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.