سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ائتلاف سعودی ۴۷ بار یمن را بمباران کرد

در ادامه تجاوز نیرو‌های هم‌پیمان عربستان، ائتلاف سعودی ۴۷ بار در شبانه روز گذشته یمن را بمباران کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری سبأ، در ادامه تجاوز‌های عربستان و هم‌پیمانانش، ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بار ۴ استان یمن را بمباران کرد که بر اثر آن، یک جوان به شهادت رسید.

طبق گزارش خبرگزاری سبأ، این جوان به هنگام عبور در مسیر خود به روستای «القطنه بظمی» در شهرستان حیس بر اثر اصابت گلوله دشمن به شهادت رسید.

همچنین طبق گزارش شبکه المسیره، بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی مناطقی را در استان‌های مأرب، جوف، صعده و حجه در ساعات گذشته بمباران کردند. بر این اساس، این حملات به تأسیسات و زیر ساخت‌های یمن آسیب رسانده است.

همچنین نیرو‌های ائتلاف سعودی به نقض آتش‌بس در استان الحدیده ادامه دادند.

عربستان سعودی با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در تاریخ ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلافی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کردند؛ اما در پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر هم‌پیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک هم‌پیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن بدل گشته است.

بر اثر تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، تاکنون هزاران شهروند این کشور به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.