سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

۶ خانه تاریخی بروجرد به بخش خصوصی واگذاری شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان  از واگذاری ۶ خانه تاریخی بروجرد به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان  از واگذاری ۶ خانه تاریخی بروجرد به بخش خصوصی خبر داد.

قاسمی گفت: در حال حاضر ۲ خانه تاریخی فرهنگی ثبت ملی شده مغیث الاسلام طباطبایی و خانه مصری شهرستان بروجرد به منظور مرمت و تبدیل شدن به فضا‌های اقامتی و گردشگری به صورت مدت دار به بخش خصوصی واگذار شده اند.

او اظهار داشت: این دو خانه تاریخی هم اکنون در مرحله مرمت هستند که با توجه به شیوع ویروس کرونا تا حدودی از برنامه زمان بندی عقب‌تر می‌باشند، اما امیدواریم با عادی شدن شرایط و تسریع در عملیات مرمتی، این تاخیر جبران شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان  با بیان اینکه علاوه بر دو بنای واگذارشده، ۴ خانه تاریخی دیگر در شهرستان بروجرد از طریق صندوق احیاء و بهربرداری از اماکن تاریخی فرهنگی کشور در حال سپری کردن مراحل قانونی و واگذاری به بخش خصوصی هستند افزود: خانه‌های تاریخی ایران پور، بزرگمهر، مستجاب الدعوه و غروی تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

قاسمی بیان کرد: در این راستا ۲ خانه تاریخی دیگر شهرستان بروجرد نیز قابلیت واگذاری دارند که پس از تعیین تکیلف از طریق صندوق احیا قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند.

لازم به ذکر است وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطابق قانون از واگذاری بنا‌هایی که جزء نفائس محسوب می‌شوند منع شده و برخی بنا‌های تاریخی نیز برای فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با ماموریت سازمانی و ماهیت ذاتی واگذار خواهند شد.

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.