سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش احتمال آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی با گرم شدن هوا

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت : با گرم شدن هوا پوشش گیاهی خشک و ضلع مثلث حریق فراهم خواهد شد .

اسماعیل عرب معصومی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: با شروع فصل گرما عرصه‌های جنگلی و مراتع در معرض حریق بوده و همچنین عامل انسانی نیز یکی دیگر از مهمترین عوامل حریق در عرصه‌های منابع طبیعی است.

او افزود: آتش سوزی جنگل‌ها سبب می‌شود جان اهالی روستا در معرض خطر قرار گیرد همچنین سبب از بین رفتن پوشش گیاهی درختان، از بین رفتن ارزش تجاری درختان، آسیب به محیط زیست، زمینه‌ساز فرسایش خاک و تسریع در ایجاد آفات گیاهی خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار بیان داشت: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از اراضی ملی و گستردگی وسعت شهرستان گرمسار و موضوعات شامل قاچاق چوب تاغ و گیاهان داروئی که از اهمیت به سزایی برخوردار می‌باشد مقرر گردید گشت‌های یگان نیروی انتظامی شامل پلیس راهور، کلانتریها، کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با مبانی حقوق، مقررات و قوانین منابع طبیعی در قالب یک نشست مشترک در جهت مبارزه با این موضوع اقدامات موثر را به عمل آوریم.

عرب معصومی درخصوص زمین خواری و مباحث مربوط به تخریب و تصرف اراضی ملی و بعضا دست اندازی به انفال نیز گفت: مقرر شد با بهره گیری از پلیس ۱۱۰و کلانتری‌های حوزه‌های مختلف شهرستان همکاری لازم معمول گردد و در صورت نیاز فرماندهی شهرستان گرمسار اعلام آمادگی نمودازهیچ کوششی در این راستا دریغ ننماید. وگشت‌های مشترک و نوبتی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم اقدامات موثرجهت پیشگیری از قاچاق چوب تاغ به عمل آوریم.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.