سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی ترامپ برای میانجیگری میان هند و چین

رئیس‌جمهور آمریکا در ادعایی جدید اعلام کرد آماده است تا برای میانجیگری مناقشات میان هند و چین وارد عمل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای میانجیگری در مناقشه میان هند و چین اعلام آمادگی کرد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: «به هند و چین اطلاع دادیم که آمریکا آمادگی دارد و مایل و قادر است بر سر اختلافات مرزی اخیر آنها، به عنوان میانجی وارد عمل شود. متشکرم!»

ادعای جالب توجه میانجیگری رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح می‌شود که خود او از ابتدای ورود به کاخ سفید عامل مناقشات بین‌المللی با کشور‌های مختلف از جمله چین بوده است. ترامپ در ابتدا جنگ تجاری طولانی مدت را با چین به راه انداخت و اخیرا نیز به بهانه شیوع ویروس کووید-۱۹ پکن را هدف حملات خود قرار می‌دهد. مناقشه در دریای جنوبی چین نیز بخش دیگری از اختلافات پکن و واشنگتن را تشکیل می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه با اعلام تحت کنترل بودن وضعیت مرز‌های مشترک این کشور با هند گفت چین قادر به حل اختلافات از طریق گفتگو و رایزنی است.

تلاش آمریکا برای ورود به مناقشه هند و چین، تلاش برای تقویت نفوذ این کشور در آسیای جنوبی در راستای راهبرد هند-اقیانوسیه واشنگتن ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.