سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید ایران و افغانستان بر رسیدگی جدی به حادثه هریرود

در دیدار معاون وزیر خارجه ایران با عبدالله عبدالله رییس مصالحه ملی افغانستان، دو طرف بر ادامه رسیدگی‌ها به حادثه پیش آمده برای اتباع افغان در مرز دو کشور تاکید کردند.

به  گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به‌دنبال سفر هیئت بلندپایه دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به کابل به‌منظور بررسی حادثه جان باختن اتباع افغان در مرز ایران و افغانستان، «محسن بهاروند» معاون وزیر امور خارجه ایران با «عبدالله عبدالله»، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس اعلام دفتر عبدالله، هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست «محسن بهاروند»، معاون حقوقی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران که با هدف بررسی حادثه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ در امتداد مرز جمهوری اسلامی افغانستان و ایران به کابل رفته است، با رئیس مصالحه ملی افغانستان دیدار کرد.

عبدالله در این دیدار با اشاره به آخرین پیشرفت‌ها در تحقیقات در این زمینه از سوی دو کشور مورد خواهان تحقیقات و رسیدگی جدی و منصفانه به این حادثه شد.

بر اساس این اطلاعیه، هیئت جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن این حادثه و تأکید بر روابط حسنه میان دو کشور، از همکاری جدی با گروه تحقیق و رسیدگی به این موضوع تاکید کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.