سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت ۳ هزار کیلومتر از جاده‌های بین اراضی گلستان

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان گفت: سه هزار کیلومتر از جاده‌های بین اراضی استان در دست مرمت و تسطیح قرار دارد.

کیا حسینی مدیر آب و خاک جهادکشاورزی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، در رابطه با ساماندهی وضعیت جاده‌های بین مزارع استان گفت: در بحث جاده‌های بین مزارع سه مقوله احداث جاده ها، مرمت، تسطیح و تیغ زنی جاده را پیگیری می‌کنیم.

کیا حسینی گفت: در کل استان ۱۷ هزار کیلومتر جاده بین مزارع داریم که تا کنون سه هزار کیلوکتر احداث و مابقی در زمینه تسطیح کار شده است.

او افزود: ما در بحث اعتبارات مربوط به جاده‌های بین مزارع می‌توانیم از اعتبارات استانی استفاده کنیم و منابع ملی نداریم.

کیا حسینی ادامه داد: در سال گذشته ۲۲ درصد از منابع استانی حدود ۳ و نیم میلیارد تومان تخصیص گرفتیم، اما از محل اعتبارات سیل توانستیم ۵۴ میلیارد تومان اعتبار دریافت کنیم.

او افزود: از مباحث مربوط به تسطیح حدود یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر و در بحث مرمت و بهسازی یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر برنامه ریزی شده تا انجام شود.

کیا حسینی گفت: در مرمت و بهسازی ابتدا کار تسطیح را انجام می‌دهیم و جمعا کاری که در سطح استان در حال حاضر در حال انجام هست حدود ۳ هزار کیلومتر است.

او گفت: آمار گرفته شده از شهرستان‌ها نشان می‌دهد بالای ۷۵ درصد از جاده‌هایی که در تعهد ما بوده کار تسطیح انجام شده و مناطقی که باقی مانده است بیشتر مناطق جنوبی استان است.

کیا حسینی ادامه داد: در مناطقی که تسطیح به اتمام نرسیده عواملی، چون وضعیت جاده‌های روستایی و مباحث اجتماعی مطرح است.

او افزود: طبق دستورالعمل ما باید ۵ متر از جاده را تسطیح و تیغ زنی انجام دهیم دو طرف جاده هم باید نیم متر تا یک متر کانال حاشیه جاده ایجاد شود، اما از آنجایی که اراضی کشت شده است برخی از کشاورزان برای ساخت کانال همکاری نمی‌کنند و فعلا ما برنامه برای تسطیح گذاشته ایم.

کیا حسینی گفت: در حال حاضر تسطیح اراضی شمالی انجام شده و کشاورزان در حال برداشت محصولات خود هستند و ۲۵ درصد باقی مانده مربوط به اراضی جنوب استان است که در چند روز آینده انجام می‌شود.

او افزود: تسطیح هر سال باید انجام شود چراکه ادوات سنگین حرکت می‌کنند و به دلیل بارندگی‌ها و نیاز کشاورزان هر ساله انجام می‌شود.

انتهای پیام/ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.