سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۱۱۰ هزار تن نخود در مزارع کرمانشاه

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال ۱۱۰ هزار تن نخود در مزارع استان تولید می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدسعید هوشیار سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت نخود رفته، گفت : ۱۴۰ هزار هکتار از این سطح به کشت نخود بهاره و ۴۰ هزار هکتار دیگر به کشت نخود پاییزه اختصاص پیدا کرده است.

او گفت : بیشترین سطح زیر کشت نخود در استان کرمانشاه به شهرستان کرمانشاه اختصاص دارد.

هوشیار اشاره‌ای هم به رویکرد جهاد کشاورزی در خصوص توسعه کشت پاییزه نخود با هدف استفاده از آب بارش‌های پاییز و زمستان داشت و گفت: از حدود سه چهار سال گذشته تغییر فصل کشت نخود از بهاره به پاییزه به منظور استفاده از آب باران و افزایش عملکرد محصول در واحد سطح در برنامه جهاد کشاورزی قرار گرفته و امیدواریم در سنوات آتی با همراهی خوب کشاورزان شاهد افزایش سطح زیر کشت نخود پاییزه در استان باشیم.

او با اشاره بالا بودن عملکرد نخود پاییزه در مقایسه با نخود بهاره، گفت: متوسط عملکرد نخود بهاره در اراضی زراعی استان کرمانشاه ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است، در حالی که این عدد برای نخود پاییزه به یک تن در هکتار می‌رسد.

هوشیار با بیان اینکه بیشترین نخود تولیدی کشور در استان کرمانشاه تولید می‌شود، گفت: استان کرمانشاه در زمینه سطح زیر کشت و عملکرد نخود در کشور پیشتاز است.

او با اشاره به آغاز برداشت نخود از مزارع مناطق گرمسیر استان، گفت: برداشت نخود در مناطق سردسیر استان تا اواخر خرداد ادامه خواهد داشت .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.