سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت حدود ۶ تن آلبالو از هر هکتار باغ در همدان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان گفت: میانگین برداشت آلبالو از هر هکتار باغ در استان همدان ۵ هزار و ۹۷۴ کیلوگرم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حجت الله شهبازی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان با اشاره به بارندگی‌های خوب امسال افزود: باغات همدان بخش مهمی از کشاورزی استان همدان را تشکیل می‌دهند.

شهبازی وسعت باغات آلبالوی استان همدان در سال ۹۸ را یک هزار و ۴۴۷ هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان یک هزار و ۲۶۸ هکتار بارور و ۱۷۹ هکتار غیر بارور است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان همچنین میزان تولید آلبالوی استان همدان در سال گذشته را بالغ بر ۷ هزار ۵۷۴ تن و میانگین برداشت از هر هکتار را ۵ هزار و ۹۷۴ کیلوگرم عنوان کرد.

ارقام محلی و آلبالوی مجارستانی مهمترین ارقام آلبالو در باغات استان هستند.

شهبازی وسعت باغات گیلاس در استان همدان را ۹۲۶ هکتار عنوان کرد و با بیان اینکه از این میزان ۷۸۷ هکتار بارور و ۱۳۹ هکتار غیربارور است، گفت: میزان تولید گیلاس در سطح استان سال گذشته  ۵ هزار و ۵۲۶ تن بوده که حاکی از میانگین تولید ۷ هزار و ۲۲ کیلوگرم در هر هکتار است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان گفت: شهرستان‌های همدان و ملایر بیشترین میزان باغ گیلاس را در سطح استان دارا هستند و «زرد دانشکده» «تک دانه مشهد» و ارقام محلی مهمترین ارقام گیلاس در سطح استان را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/ج

منبع مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.