سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقابل نیروهای گشت آمریکا و روسیه در شمال غرب سوریه

نیروهای گشت آمریکا جاده بین المللی حلب به حسکه را به روی نیروهای گشت روسیه بستند و آن‌ها وادار به تغییر مسیر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربی الجدید، نیرو‌های گشت آمریکا عصر دیروز دوشنبه در جاده بین المللی حلب به حسکه مانع نیرو‌های گشت روسیه شدند و آن‌ها را وادار به تغییر مسیر کردند. این اتفاق چند ساعت پس از آنکه رسانه‌های سوریه و روسیه اعلام کردند این جاده بازگشایی شده روی داد.

یک منبع نزدیک به نیرو‌های دموکرات کُرد گفت: نیرو‌های گشت آمریکا جلوی نیرو‌های گشت روسیه را در جاده بین المللی "ام ۴" جاده مواصلاتی حلب به حسکه در منطقه تل تمر واقع در ریف شمال غربی حسکه گرفتند.

این منبع افزود: نیرو‌های آمریکایی در ورودی غربی تل تمر راه را بستند و نیرو‌های گشت روسیه را وادار کردند تا از خودرو‌های خود پیاده شوند، پس از جر و بحث نیرو‌های روسیه مسیر خود را تغییر دادند.

به گفته این منبع نیرو‌های آمریکایی با استقرار در چهار راه حطین در مسیر حسکه به قامشلی نیز مانع از تردد کاروان نظامی روسیه شدند و این کاروان مسیر خود را تغییر داد و به جاده منطقه المبروکه که تحت کنترل نیرو‌های مورد حمایت ترکیه قرار دارد وارد شدند.

این کاروان نظامی روسیه با هماهنگی دولت سوریه و ارتش ترکیه، صبح روز دوشنبه با هدف بازگشایی جاده بین المللی ام ۴ حرکت کرده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.