سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امتحانات پایه نهم متوسطه به صورت حضوری برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت:امتحانات نهایی پایه نهم متوسطه به صورت حضوری از ۱۰ تا آخر خرداد برگزار می‌شود، ولی سووالات و زمان برگزاری امتحانات به صورت هماهنگ استانی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: هر یک از مدارس موظفند با در نظر گرفتن تعداد دانش‌آموزان پایه نهم خود برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری امتحانات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دهند و با توجه به اینکه امتحانات نهایی این پایه تحصیلی به صورت هماهنگ استانی نیست، گذر از این امتحانات برای دانش‌آموزان به مراتب آسان‌تر است.

او افزود: فاصله صندلی‌ها در حوزه‌های امتحانی باید حداقل ۲ متر باشد و دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات ملزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند؛ در مدارس برای دانش‌آموزانی که این امکانات را به همراه ندارند ماسک و دستکش تدارک دیده شده است بنابراین جایی برای نگرانی خانواده‌ها در خصوص سلامت دانش‌آموزان نیست.

دستورانی ادامه داد: در حال حاضر فقط ۲۰ درصد از دانش‌آموزان در مدارس حضور پیدا می‌کنند با این حال مدارس هر ۲۴ ساعت یکبار ضدعفونی می‌شود.

او ابراز داشت: از معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درخواست شده یک تیم نظارتی جهت سرکشی و نظارت به مدارس اعزام شود تا وضعیت مدارس از نظر بهداشت بررسی و دانش‌آموزان و کادر اداری و آموزشی مدارس نیز از نظر سلامتی غربالگری شوند و اجرای این درخواست بستگی به دستور استاندار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطر نشان کرد: ۹ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پایه نهم در استان سمنان مشغول تحصیل هستند.

دستورانی افزود: امتحانات نهایی پایه دوازدهم متوسطه، از ۱۷ خرداد تا ۱۷ تیر و به مدت یک ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۶۲ حوزه امتحانی استان برگزار می‌شود.

او ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان در امتحانات نهایی این پایه تحصیلی به انضمام دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در سال جاری و داوطلبان آزاد ۴ هزار و ۸۰۰ نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: آزمون کنکور سراسری نیز به ۳۱ مرداد موکول شده است که در استان سمنان ۱۱ هزار داوطلب در کنکور سراسری شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.