سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرادی: از سازمان لیگ می‌خواهیم به تیم‌ها کمک کند/سومین تست فولادی‌ها روز پنجشنبه انجام خواهد شد

پزشک تیم فوتبال فولاد خوزستان، درباره‌ی نتایج تست کرونای بازیکنان صحبت‌هایی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر مرادی، پزشک تیم فوتبال فولاد خوزستان، درباره‌ی تست مثبت برخی از اعضای این باشگاه اظهار داشت: ما روز ۳۱ اردیبهشت ماه، وارد تهران شدیم و پنج شنبه یک خرداد ماه، پیش از آغاز تمرینات اولین تست PCR را انجام دادیم.

او افزود: ۲۴ ساعت بعد، نتایج اعلام شد که خوشبختانه تست اولیه‌ی کلیه‌ی عوامل و بازیکنان، منفی بود.

مرادی ادامه داد: بر این اساس، تمرینات را بر اساس دستورالعمل سازمان لیگ، از تاریخ سوم خرداد شروع کردیم و بر اساس پروتکل ابلاغی، مجددا پس از ۵ روز، تست دوم را انجام دادیم که این تست از ناحیه حلق و بینی انجام شد. ۵ تست کرونا از ۵۲ عضو باشگاه ما، مثبت شد؛ که از این تعداد ۳ نفر از عوامل تیم و ۲ نفر از بازیکنان بودند و  بر اساس پروتکل‌ها، این ۵ نفر قرنطینه و ایزوله شدند. این موضوع را هم کتبا به اطلاع سازمان لیگ رساندیم و نتایج تست‌ها را هم برای مسئولان ارسال خواهیم کرد.

پزشک فولاد گفت: روندی که در حال انجام است را مناسب نمی‌دانم. با توجه به این که، فولاد خوزستان باشگاهی است که بر اساس پروتکل‌های روز اقدام می‌کند؛ از بدو ورود به تهران، با توجه به این که ۵۱ نفر بودیم، ۵۱ اتاق در هتل رزرو کردیم. برای رفتن به تمرینات از ۲ دستگاه اتوبوس استفاده کردیم. ما فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنیم و تمام ابزار‌های تمرینی را به طور مرتب ضدعفونی می‌کنیم. کلیه‌ی بازیکنان دارای ابزار حفاظتی و بهداشتی هستند؛ اما با این حال احتمال ابتلا، غیر قابل اجتناب است.


بیشتر بخوانید:سعیدی: فقط یک تیم نتیجه رسمی تست مثبت را برای ما ارسال کرده است/ امکان تعویق مجدد زمان آغاز لیگ فوتبال وجود دارد


مرادی تصریح کرد: برای کمبود امکانات بعضی تیم‌ها، سازمان لیگ و فدراسیون پزشکی ورزشی که متولی این امر هستند، باید راهکاری را در نظر بگیرند و یک آزمایشگاه مرجع را در اختیار تیم‌ها قرار دهند که به لحاظ استاندارد، مورد تائید نهاد‌های ذی ربط باشد.

او ادامه داد: کلیه تیم‌ها این آزمایشگاه را به عنوان مرجع قرار دهند و برای انجام تست به آن آزمایشگاه مراجعه کنند. با این راهکار بسیار از مسائل، شک و شبهه‌ها به وجود نخواهد آمد. احتمال خطا در نتیجه تست وجود دارد. دوستان آزمایشگاهی به خوبی می‌دانند که درصد خطا وجود دارد؛ ممکن است نمونه گیر اشتباه کرده باشد یا نمونه در حین حمل دچار اختلال شده باشد. مسائلی وجود دارد که باعث می‌شود نتیجه، منفی یا مثبت کاذب شود.

مرادی گفت: از متولیان این امر خواهش می‌کنم، یک مرجع را تعیین کنند و یارانه‌ای برای این موضوع در نظر بگیرند؛ تا تمام تیم‌ها و بازیکنان بتوانند به خوبی پایش شوند. با توجه به برنامه ریزی سازمان لیگ، اولین بازی ما، ۲۹ خرداد مقابل استقلال تهران است و پس از آن با دیگر تیم‌ها بازی داریم. آیا تمامی تیم‌ها امکان انجام تست، هر ۵ روز یک بار را دارند؟

وی بیان کرد: ما برای انجام تست سوم، در روز پنج شنبه برنامه ریزی کرده ایم. شاید بعضی از تیم‌ها هنوز تست اول را هم انجام نداده باشند. این موضوع کاملا به مسائل مالی و اقتصادی مرتبط است که همه‌ی تیم‌ها از یک توازن مالی برخوردار نیستند. امیدواریم سازمان لیگ در این زمینه، چاره اندیشی کند و به تمامی تیم‌ها کمک کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.