سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استعفای وزیر جوان اسکاتلند به دلیل نقض قوانین قرنطینه از سوی مشاور ارشد جانسون

داگلاس راس در اعتراض به زیرپاگذاشتن قوانین کرونایی از سوی مشاور ارشد نخست وزیر از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، داگلاس راس، وزیر جوان اسکاتلند روز سه‌شنبه در اعتراض به نقض قوانین محدویت‌های کرونایی از سوی دومینیک کامینگز، مشاور ارشد جانسون از سمت خود استعفا کرد.

راس در بیان علت استعفای خود گفت کامینگز دلیلی برای کارش دارد که «برای بقیه امکان آن وجود نداشته و این باعث ایجاد بی‌عدالتی می‌شود.»

چند روز گذشته دومینیک کامینگز علیرغم آنکه به کرونا مبتلاست، برای دیدار با خانواده‌اش لندن را به سوی دورهام ترک کرده و قوانین محدودیت‌های کرونایی انگلیس را زیرپا گذاشت.

کامینگز یکی از افراد نزدیک جانسون برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود و نخست‌وزیر انگلیس پس از به قدرت رسیدن او را به یکی از افراد نزدیک خود تبدیل کرد.

اما روز گذشته بسیاری از مقامات ارشد انگلیس از کامینگز خواستند تا به دلیل نقض قوانین محدویت‌های کرونایی استعفای خود را اعلام کند.

حزب کارگر، حزب اصلی مخالف دولت انگلیس ضمن درخواست توضیحات در این باره معتقد است، کامینگز خود را بالاتر از قانون می‌داند اگرچه برخی از مقامات حزب لیبرال دموکرات معقتدند این اقدام می‌تواند به موضوع برکناری او تبدیل شود.

این در حالی است که دولت جانسون به مردم توصیه می‌کند به منظور کاهش روند گسترش کرونا فقط برای اهداف و خرید مایحتاج ضروری از منزل خارج شوند و افرادی که علائم کرونا دارند، در منزل بمانند.

کامینگز تاکنون از قبول استعفا سرباز زده و البته جانسون نیز در این مسئله از او حمایت و پشتیبانی کرده است.

اما داگلاس راس در نامه استعفای خود با بیان آنکه دلایل کامینگز مبنی بر انجام کاری که فکر می‌کرد به صلاح خانوده‌اش است، را قبول دارد گفت: «اما سفر و دیدار با خانواده برای همه مردم انگلیس مقدور نبود.»

او در انتهای استعفای خود نوشت: «من همدردی با افرادی می‌کنم که نتوانستند با عزیزانشان خداحافظی کنند یا حتی برایشان مراسمی برگزار کنند. برخی از افراد به خاطر قوانین سختگیرانه انگلیس نتوانستند به دیدار خانواده خود رفته یا اگر دوستی بیمار دارند با او ملاقات داشته باشند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.