سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه‌های هوشمند ترددشمار جاده‌ای توسعه می یابند

در راستای افزایش خدمت‌رسانی به کاربران جاده ای مازندران، توسعه سامانه‌های ترددشمار در دستور کار است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان توسعه سامانه‌های هوشمند ترددشمار جاده‌ای در محور‌های استان، گفت: ۴ سامانه تردد شمار جدید طی چند ماه گذشته به سامانه‌های موجود اضافه و در حال حاضر ۱۰۶ دستگاه تردد شمار در راه‌های مواصلاتی مازندران فعال می‌باشند.

او افزود: یکی از راهکار‌های حل معضلات و مشکلات شبکه حمل و نقل جاده‌ای نظیر تراکم ترافیک و ایمنی استفاده از روش‌های نوین حمل و نقل هوشمند است که ابزار و سامانه‌های حمل و نقل هوشمند با افزایش بهره‌وری امکانات موجود و با جمع‌آوری اطلاعات ترافیکی سعی در مدیریت بهینه ترافیک محور‌ها و ارتقاء شرایط ایمنی تردد در آن‌ها دارد.

نجفی گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته این اداره کل اقدام به پوشش معدود محور‌های اصلی و شریانی فاقد سامانه مذکور و همچنین تجهیز محور‌های فرعی درجه یک در استان مازندران کرده است.

بیشتر بخوانید: فعالیت بیش از ۲۸۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در مازندران

او افزود: این سامانه‌ها با برداشت اطلاعات تردد، چون حجم تردد، ترکیب وسایل نقلیه در ترافیک و سرعت عبور و مرور وسایل نقلیه و تخلفات آن‌ها اطلاعات ارزشمندی جهت مدیریت لحظه‌ای ترافیک و برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلند مدت برای متولیان امر فراهم می‌کنند.
 
نجفی گفت:علاوه بر این اطلاعات بدست آمده از این دستگاه‌ها جهت اطلاع‌رسانی شرایط ترافیکی به صورت لحظه‌ای و آنلاین با استفاده از تابلو‌های هوشمند ترافیکی منصوب در جاده‌های استان، سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور به آدرس www.۱۴۱.ir و ظرفیت رسانه‌های ارتباط جمعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران افزود:هدف از توسعه و پوشش کامل محور‌های استان توسط سامانه‌های تردد شمار، احصای امار تردد و تشکیل پایگاه داده از پارامتر‌های ترافیکی جهت استفاده در مطالعات و پروژ‌های ساخت و نگهداری راه‌ها و همچنین در کوتاه مدت، کسب اطلاع از کیفیت تردد و ترافیک جاده‌ها جهت اطلاع رسانی به کاربران جاده‌ای است.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.