سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یکی از احزاب آلمان خواستار تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ شد

حزب «اتحادیه دموکرات مسیحی» آلمان در ادامه مواضع ضدمقاومت و حمایت از صهیونیست‌ها اعلام کرد می‌خواهد طرح تعطیلی مرکز اسلامی شهر هامبورگ را در پارلمان مطرح کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، حزب «اتحادیه دموکرات مسیحی» آلمان اعلام کرده است قصد دارد طرحی را در پارلمان این کشور به تصویب برساند که مانع فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ شود، زیرا بنا بر ادعای این حزب این مرکز با ایران و همچنین حزب‌الله لبنان که پیش‌تر فعالیت‌های آن به بهانه تروریستی بودن در آلمان ممنوع شد، ارتباط دارد.

«دنیس گلادیاتور» سخنگوی این حزب در پارلمان هامبورگ، در این خصوص به دیه‌ولت گفت «تمام ارتباطات رسمی با مرکز اسلامی هامبورگ باید فوراً قطع شود، همچنین ممنوعیت اتحادیه‌ای باید بررسی و اعمال شود و تا زمانی که مرکز اسلامی هامبورگ بخشی از شورا (مجمع جوامع اسلامی) است ارتباطات ایالتی با آن مجمع نیز باید لغو گردد».

در همین راستا، سازمان غیردولتی «جامعه دوستی اسرائیل-آلمان» نیز با این ادعا که سازمان‌های تحت کنترل ایران در شورای جوامع اسلامی حضور دارند از ائتلاف حزب اتحادیه دموکرات مسیحی و حزب سبز که کابینه دولت را تشکیل می‌دهند خواست ارتباطات دولتی با آن شورا را لغو کنند.

این در حالی است که دولت سوسیال دموکرات ایالت هامبورگ در سال ۲۰۱۲ بعد از نشست‌هایی با سازمان‌های اسلامی در این منطقه، با آن‌ها بر سر ارزش‌های مشترک، فعالیت‌های مسالمت‌آمیز و بردباری متعهد شد. در این توافقات آمده است «تفاهم و تحمل بین‌المللی نسبت به سایر فرهنگ‌ها، مذاهب و دیدگاه‌های جهانی.»

ماه گذشته، وزارت کشور آلمان با صدور بیانیه‌ای حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی معرفی و کلیه فعالیت‌های آن را در خاک این کشور اروپایی ممنوع کرد.

در صورت موافقت پارلمان و دولت آلمان با طرح حزب اتحادیه دموکرات مسیحی، فعالیت‌های مرکز اسلامی، آکادمی اسلامی و مسجد آبی در هامبورگ تعطیل خواهند شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.