سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث تونل ضدعفونی در پایانه مرزی اینچه برون

مدیر پایانه‌مرزی اینچه برون از احداث داکت(تونل)ضدعفونی در نقطه صفر مرزی گلستان با کشور ترکمنستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محسن عامریون مدیر پایانه‌مرزی اینچه برون گفت: داکت(تونل)ضدعفونی احداث شده به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و عوامل بیولوژیک بیماری زا  برای ضد عفونی کردن محموله ها و ناوگان ورودی و خروجی به استان احداث شده است.

او گفت: این تونل (داکت) دارای ۲۰ متر طول، ۵ متر عرض و ۵ متر ارتفاع است که طبق توافق با طرف ترکمنستانی در مرز اینچه برون احداث شده تا کامیون‌های ورودی و خروجی به استان را ضدعفونی و گند زدایی کند.

عامریون هزینه احداث این تونل را حدود ۲۰۰ میلیون تومان و از محل منابع بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا ترددی در مرز اینچه برون نداریم، اما بزودی شاهد بازگشایی مرز و برقراری تبادلات اقتصادی خواهیم بود.

سالانه حدود ۲۰ هزار تردد (ورود و خروج) از مرز اینچه برون انجام می‌شود که حجم عمده تبادلات با کشور ترکمنستان و تعدادی با کشور قزاقستان است.

بیشتر بخوانید:


پایانه مرزی اینچه برون با حدود ۴۹ هکتار وسعت، تنها مرز رسمی کشور در استان گلستان بین ایران و ترکمنستان است که بخشی از مراودات اقتصادی اجتماعی بین دو کشور از طریق آن انجام می‌شود و ۵۵ کیلومتر تا آق‌قلا و ۷۵ کیلومتر تا گرگان مرکز استان فاصله دارد.
 
انتهای پیام / ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.