سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه افزایش نمونه‌گیری‌ در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا موثر است؟

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر معتقد است زمانی افزایش نمونه‌گیری‌های کرونا موثر است که مبتلایان با رعایت موارد بهداشتی از انتشار ویروس جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر در گفت‌وگو با رادیو بوشهر بیان کرد: در دو روز گذشته (یکشنبه و دوشنبه چهارم و پنجم خرداد) ۷۱ مورد مثبت ابتلا به کرونا در استان شناسایی شده است و افزایش موارد جدید ابتلا به این ویروس با افزایش نمونه‌گیر‌های حاصل شده است.

او ادامه داد: اکنون راه درست همین است که نمونه گیری را بیشتر کنیم تا مورد مثبت پیش از این که فرد بد حال شود شناسایی شود و کارش به بیمارستان نکشد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: نکته مهم این است اگر تلاشی صورت می‌گیرد و با بیشتر شدن نمونه گیری‌ها، موارد جدید بیشتری شناسایی می‌شوند، به این علت است که بتوانیم با نگهداری این افراد در قرنطینه خانگی کمک کنیم ویروس در جامعه منتشر نشود.

خواجه‌ئیان گفت: بر همین اساس، از بیماران مبتلا به کرونا و اطرافیانش می‌خواهیم با رعایت مواردی که به آن‌ها گفته می‌شود، به ما کمک کنند.

او عنوان کرد: بیماران باید در خانه بمانند، مصرف مایعات را بیشتر کنند، دارو را مطابق دستور پزشک مصرف کنند از جمله ضد تب‌ها و مسکن‌ها، درون منزل از ماسک معتبر استفاده کنند تا ویروس به افراد دیگر خانواده منتقل نشود، اگرممکن است اتاق بیمار جدا باشد، و تهویه و نور کافی داشته باشد تا با این تمهیدات ازانتشار ویروس جلوگیری شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: موارد زیادی داریم که در یک خانواده چندین نفر از نزدیکان فرد مبتلا به ویروس مبتلا شده‌اند که این موضوع نشان دهنده رعایت نشدن موارد بهداشتی است.

خواجه‌ئیان تاکید کرد: در صورت رعایت این موارد است که نمونه گیری‌ها زیاد، می‌تواند موثر باشد و سودش عاید جامعه شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.