سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بومیان آمریکا کالای یک بار مصرف نیستند

رئیس بومیان ساکن در اقامتگاه «واکر رویور» در ایالت نوادا، از دونالد ترامپ انتقاد کرد و گفت بومیان کالای یکبار مصرف نیستند که دور انداخته شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی «نَو دیس نیوز» (NTN) خانم «اَمبِر تورس» (Amber Torres) رئیس منطقه بومی نشین «واکر ریور» (Walker River) در ایالت نوادا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

وی گفت: ما در اینجا در سرزمین اجدادی خود در «واکر ریور» سکونت داریم. ما در منطقه‌ای به وسعت تقریبی ۱۳۲ هزار هکتار مدیریت اراضی انجام دادیم. زندگی ما بسیار روستایی است. ما در یک منطقه متروکه زندگی می‌کنیم. قبلیه ما از ۳۷۰۰ نفر تشکیل شده است. همه این افراد در این اقامتگاه زندگی نمی‌کنند. بین ۹۰۰ تا هزار نفر از این افراد در این منطقه زندگی می‌کنند. مراقبت‌های بهداشتی در مناطق روستایی مشکلی بزرگ برای ماست. ما یک مرکز درمانی سرپایی داریم و بیمارانی را که نیاز به خدمات درمانی سرپایی دارند مداوا می‌کنیم. ما در سطح کلینیک خدمات بهداشتی ارائه می‌کنیم هرچند دسترسی به آزمایشگاه‌ها هنوز هم یک روز طول می‌کشد. ما در آمریکا بیمارستان‌های منطقه‌ای داریم که فاصله شان با ما چیزی بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت است. ما دو بیمارستان کوچک روستایی در دو طرف منطقه خود داریم. هر دو بیمارستان امکانات محدودی دارند.

وی افزود: وقتی من می‌گویم ما در منطقه‌ای روستایی و متروکه زندگی می‌کنیم منظورم همین است. برای مثال به بیماری کووید-۱۹ (کرونا) نگاه کنید. دسترسی به مرکز درمانی با فاصله پنج دقیقه‌ای واقعا نعمت به حساب می‌آید. ما چنین دسترسی نداریم. با توجه به نرخ بیکاری ۵۹ درصدی در اقامتگاه ما، حمل و نقل مشکل بسیار بزرگی است، دسترسی به اینترنت مشکل بزرگی است، دسترسی به خطوط تلفن مشکل است، حتی دسترسی به تلفن‌های ثابت مشکل بزرگی برای ماست. پوشش تلفن همراه در منطقه ما یک مشکل اساسی است. یکی از مشکلاتی که من هر روز می‌بینم این است که هر زمان بیماران ما با کادر درمانی در برنامه «خدمات بهداشتی بومیان» روبه‌رو می‌شوند احساس می‌کنیم نحوه برخورد با ما اندکی متفاوت با دیگران است. این مسئله برای من خیلی آزار دهنده است. اصلا نباید نوع بیمه و داشتن یا نداشتن آن، مطرح باشد بلکه آنها باید فقط به فکر نجات انسان‌ها باشند. خدمات بهداشتی بومیان آمریکا برنامه‌ای است که دولت فدرال از آن حمایت می‌کند. این برنامه برای ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی به بومیان آمریکایی - که مستحق برخورداری از این برنامه هستند- تدوین شده است. تا جایی که من به یاد دارم «خدمات بهداشتی بومیان» به شدت با کمبود بودجه روبه‌رو است. ما هنوز هم هر ساله دنبال دریافت منابع مالی هستیم که اجداد ما پول کامل آن را در گذشته پرداخت کرده بودند. ما فقط تلاش می‌کنیم به این اطمینان برسیم که بومیان در منطقه ما به چیزی که واقعا استحقاقش را دارند دسترسی داشته باشند. اینکه کسی فکر کند مردم ما یکبار مصرف هستند واقعا ناراحت کننده است.

خانم «اَمبِر تورس» گفت: به نظر من هرگونه شتاب در بازگشایی کسب و کار‌ها ممکن است نه تنها برای افرادی که این راهپیمایی‌ها را برگزار می‌کنند مرگبار و صدمه زننده باشد بلکه برای افرادی که می‌خواهند سرکار و زندگی عادی خود بازگردند نیز مرگبار خواهد بود. ما قطعا هنوز آماده نیستیم. واقعا جای تاسف دارد، چون مردم ما (کالای) یکبار مصرف نیستند. ما باید مطمئن شویم وقتی که مجددا به زندگی عادی باز می‌گردیم همه هنوز هم زنده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.