سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش برای مهار آتش در ارتفاعات دشتستان ادامه دارد/ فردا بالگرد آب‌پاش وارد عمل می‌شود

آتش سوزی ارتفاعات مراتع کوهستانی بخش ارم شهرستان دشتستان وارد روز چهارم شده و تلاش برای مهار کردن آن همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امروز چهارمین روزی است که آتش در ارتفاعات دشتستان شعله می‌کشد، تلاش نیرو‌های مردمی و دولتی برای اطفا حریق ادامه دارد اگرچه تاکنون ۳ بار آتش به طور کامل خاموش شده است، اما چون کار خنک سازی انجام نمی‌شود هر بار آتش از جای دیگری زبانه می‌کشد.

در این آتش‌سوزی انواع گونه‌های گیاهی و پرندگانی که فصل تخم‌گذاری آنهاست از بین رفته‌اند.

مدیرکل بحران استانداری بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: کوه‌های بخش ارم از روز جمعه طعمه حریق شده است و تا کنون  سه بار این آتش به طور کامل مهار شده، اما به دلیل دسترسی سخت به ارتفاعات و صعب العبور بودن مسیر، خنک سازی به طور کامل انجام نشده است و همین موضوع سبب شده با گرما و باد آتش هر بار از جای زبانه بکشد.

جهانگیر دهقانی عنوان کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از نیرو‌های مردمی و اداری در تلاش هستند تا بتوانند این آتش را به طور کامل مهار کنند.

او ادامه داد: امروز با ورود یک بالگرد پشتیبانی از مناطق مختلف بازدید شد و تا ساعتی دیگر با کمک نیرو‌های مردمی، بسیج، هلال احمر، دهیاری و شهرداری آتش مهار خواهد شد.

مدیرکل بحران استانداری بوشهر تاکبد کرد: از فردا صبح با حضور یک بالگرد آب‌پاش از استان فارس کار خنک سازی انجام خواهد گرفت.

دهقانی یادآور شد: ما اکنون در منطقه حضور داریم، تا مهار کامل آتش امکان اعلام هیچ عدد و رقمی در خصوص سطح سوخته شده امکان پذیر نیست اما برآوردها نشان می‌دهد تاکنون کمتر از هزار هکتار از منطقه تحت تاثیر آتش قرار گرفته است.

او گفت: روز اول پیگیر تهیه بالگرد آب‌پاش برای مهار آتش بودیم، اما نباید فراموش کرد که، هزینه‌های بالای اعزام بالگرد و کمبودها، و مسائل دیگر سبب شده بود این امر تا پیش از امروز میسر نشود.

مراتع خائیز تنگستان هم در آتش می‌سوزد

همچنین از ظهر امروز دوشنبه آتش سوزی در حوزه خائیز شهرستان تنگستان آغاز شده است.

براساس گزارش‌ها محلی، آتش از تنگ یخ شروع شد و به سمت تنگ گشی و ارتفاع‌های بیرمی در حال پیشروی است.

هرچند با وجود صعب العبور بودن منطقه، نیرو‌های مردمی و افراد محلی با حضور در ارتفاعات، با امکانات اندکی که در اختیار داشته‌اند، اقدام به مهار آتش کردند، اما به علت وزش باد و کوهستانی بودن منطقه تاکنون آتش‌سوزی ادامه دارد.

 انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.