سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هشدار یک فعال گردشگری نسبت به غفلت از کرونا‌های گردشگری!

یک فعال گردشگری نسبت به غفلت از کرونا‌های گردشگری و تأثیر بلندمدت و مخرب آن‌ها بر این صنعت پولساز هشدار داد.

رضا حسینی مدرس و فعال گردشگری و هتلداری، به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ما این روزها در حالی بحث شیوع ویروس کرونا و اثر آن بر گردشگری را جدی گرفته‌ایم،  که از سایر عوامل و رفتارهای مخرب صنعت و جاذبه‌های گردشگری غافلیم.

او افزود: برخی اشخاص و افکار «کرونا‌های گردشگری» به حساب می‌آیند. برخی افراد تولیدکننده زباله هستند و به جاذبه‌های گردشگری صدمه می‌زنند. گران‌فروشان کالا‌های مرتبط به عرصه گردشگری نیز با رعایت نکردن اصول عدل و انصاف خسارت‌هایی به عرصه گردشگری می‌زنند.

این مدرس و فعال گردشگری و هتلداری بیان کرد: در برخی مواقع به صورت تک‌نقطه‌ای و منطقه‌ای اتفاقاتی رخ می‌دهد که تأثیرات خاص خود را فقط در مناطق و کشور‌های خاص می‌گذارد؛ ولی برخی از اتفاقات به صورت گسترده‌تر و بین‌المللی رخ می‌دهند. شیوع ویروس کرونا یکی از این اتفاقات به شمار می‌آید و وقوع آن تأثیر بسزایی روی وضعیت گردشگری جهان گذاشته است .در کشور ما هم، همواره تلاش شده بحث گردشگری رونق پیدا کند، اما به نظر می‌رسد با تداوم محدودیت‌های رفت و آمد و سفر با مشکلات بیشتری در عرصه گردشگری مواجه شویم. به نظر می‌رسد که سفر و تداوم فعالیت فعالان عرصه گردشگری  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بهبود وضعیت این عرصه  کمک کند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.