او با اشاره به اینکه مسئولیت نظارت در سطح استانها بر عهده این ادارهکل است و نظارت عالیه بر عهده حوزههای ستادی وزارت افزود: مردم و مسافران علاوه بر شماره تماس ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ که از سوی اداره کل استان به صورت ۲۴ساعته امکان دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهادها را دارد میتوانند از طریق شماره ۰۹۶۲۹ نیز نسبت به ثبت گزارشها و شکایات در این خصوص اقدام کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اظهار کرد: نحوه برخورد با موارد مشکوک به بیماری، حفاظت فردی و فاصلهگذاری بین کارکنان و حفاظت فردی گردشگران خصوصا استفاده از ماسک و دستکش در فضاهای عمومی اقامتی یا حمل و نقل از موارد مندرج در این دستورالعملهاست.
حلاجپور ادامه داد: پروتکلهای حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی و حمل و نقل ریلی، همچنین پروتکلهای واحدهای اقامتی، واحدهای پذیرایی بین راهی، مراکز و سایتهای تاریخی و موزهها، دفاتر خدمات مسافرتی از جمله مواردی است که به تفصیل در این دستورالعمل تشریح شدهاند.
بر اساس نظارتها و بازدیدهای میدانی و کنترل مرتب، تاسیسات اقامتی از اول خرداد و واحدهای پذیرایی گردشگری با رعایت کامل دستورالعملها و پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری فیزیکی هوشمند از پایان ماه مبارک رمضان مجاز به بازگشایی، ادامه فعالیت و ارائه خدمات به مهمانان و گردشگران هستند.
انتهای پیام/ع