سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خبر داد؛

توقیف محموله غیرمجاز دام در استان سمنان

حمیدرضا حسینی گفت: ۲۱۲ محموله غیرمجاز دام قاچاق و فاقد مجوز حمل بهداشتی، قرنطینه‌ای و عرضه در استان سمنان توقیف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: با توجه به خطر دام غیرمجاز در گسترش بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های مشترک میان دام و انسان، اداره کل دامپزشکی استان سمنان با هر گونه حمل و نقل غیرمجاز دام برابر قانون برخورد می‌کند.

او افزود: اداره کل دامپزشکی استان سمنان به منظور ارتقاء بهداشت مرکز‌های خرید و فروش دام در استان، پارسال ۵۳ متصدی خرید و فروش دام را ساماندهی کرد.

حسینی بیان کرد: هر گونه حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی نیازمند دریافت مجوز‌های لازم از دامپزشکی و رعایت اصول بهداشتی است و سال گذشته ۶۶ هزار و ۵۶۱ گواهی بهداشتی برای تخم‌مرغ، شیر، دام و طیور زنده، کود مرغی و حیوانی، فرآورده‌های منجمد، آلایش خوراکی و غیرخوراکی دام صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: کارشناسان دامپزشکی سال گذشته ۱۲ هزار و ۴۸۳ مورد بازدید و نظارت بهداشتی از مراکز عرضه شیرخام و فرآورده‌های خام دامی انجام دادند که منجر به ضبط ۴۱ هزار و ۸۷۴کیلوگرم فرآورده ناسالم شد.

او گفت: پارسال یک هزار و ۳۴۴ کد الکترونیک مربوط به خودرو‌های حمل دام و طیور زنده و فرآورده‌های خام دامی در استان سمنان صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: نیمه نخست امسال با هدف جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیر مشترک بین انسان و دام و تایید سلامت دام و فرآورده‌های دامی، ۵۱ هزار و ۶۳۸ مورد نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای بر محموله‌های وارداتی و ۱۰۰ مورد نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای بر محموله‌های صادراتی انجام شد.

انتهای پیام / ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.