سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش دمای کم سابقه در انتظار خراسان رضوی

دمای هوا خراسان رضوی در روز‌های اخیر گرم‌تر از درجه حرارت میانگین در دراز مدت بوده و دمای هوا به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در روز‌های اخیر شاهد افزایش کم سابقه دمای هوا در سراسر کشور هستیم و خراسان رضوی هم از این قاعده مستثنی نیست و مردم با گرما دست و پنجه نرم می‌کنند.

پیش‌بینی هواشناسی، خبر از ورود موج گرما به خراسان رضوی را می‌دهد و دمای هوای امروز مشهد به ۳۶ درجه سانتیگراد رسیده است و این روند تا اواسط مرداد ماه ادامه دارد.

یحیی قائنی‌پور ‌رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: شهر‌های گرمسیری خراسان رضوی در هفته کنونی دمای ۴۰ درجه سانیتگراد را تجربه خواهند کرد.

او با اشاره به تقویت توده گرم هوا از اواسط خرداد ماه، افزود: این گرما تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت و در این بازه زمانی افزایش دما در تمامی نقاط خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.
 



 ‌رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: گرمای هوا بی‌سابقه نیست، اما نسبت به نرمال بیشتر است و حداکثر دما در مشهد به ۴۱ و ۴۲ می‌رسد که در این صورت نسبت به میانگین بلند مدت ۲-۳ درجه افزایش دارد.

قائنی پور بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با ۹ و سرخس با ۴۰ درجه سانتیگراد به ترتیب کمترین و بیشترین دما در خراسان رضوی را ثبت کرده‌اند.

او تصریح کرد: پیش بینی می‌شود به تناوب، وزش باد شدید در همه نقاط خراسان رضوی سرعت گیرد و موجب افزایش غلظت ریزگردها  و کاهش دید افقی شود.
 
انتهای پیام// م.ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.