سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین: انجام تحقیقات بین‌المللی را برای شناسایی منشاء ویروس کرونا می‌پذیریم

وزیر امور خارجه چین اعلام کرد این کشور انجام تحقیقات بین‌المللی را برای شناسایی منشاء ویروس جدید کرونا می‌پذیرد، اما این تحقیقات باید عاری از فشار‌های سیاسی باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در یک کنفرانس خبری در حاشیه جلسه سالانه پارلمان این کشور گفت پکن انجام تحقیقات در سطح بین المللی برای یافتن منشاء شیوع ویروس کووید-۱۹ را می‌پذیرد، اما نباید این تحقیقات آلوده به مسائل سیاسی شود.

وانگ در این نشست ضمن محکوم کردن تلاش سیاستمداران آمریکایی برای «درست کردن شایعات» درباره منشاء ویروس جدید کرونا و «متهم کردن چین» در این خصوص گفت: «چین پذیرای همکاری‌های بین المللی برای شناسایی منشاء کووید-۱۹ است، اما هر تحقیقی باید عاری از دخالت‌های سیاسی باشد. معتقدیم این تحقیقات باید حرفه‌ای، منصفانه و سازنده باشد.»

او در ادامه توضیح داد: «انصاف بدان معنی است که این روند عاری از دخالت سیاسی باشد. به حاکمیت همه کشور‌ها احترام بگذارد و با هرگونه پیش‌فرض گناهکاری مخالفت کند.»

او در ادامه گفت: «تلاش سیاستمداران آمریکا برای درست کردن شایعات و متهم ساختن چین، از سوی پکن کاملا محکوم می‌شود.»

در هفته‌های اخیر آمریکا و استرالیا خواستار انجام تحقیقات برای یافتن منشاء شیوع ویروس جدید کرونا شده بودند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به همراه مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور، چین را متهم می‌کنند که در مسئله شیوع کرونا شفاف عمل نکرده است و تئوری نشت کووید-۱۹ از یک آزمایشگاه امنیتی در ووهان را مطرح می‌سازند.

این در حالی است که بیشتر دانشمندان منشاء این ویروس را به احتمال قوی حیوانات می‌دانند که از یک بازار فروش حیوانات وحشی در شهر ووهان شیوع یافته است.

روز سه‌شنبه سازمان جهانی بهداشت قطعنامه‌ای را در مجمع مجازی سازمان ملل به تصویب رساند که مقابله با شیوع جهانی این ویروس را مورد بررسی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
يه وقت خدايي نكرده برا عادات مزخرف غذا خوردن مردمتون عذرخواهي نكنين