سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخشش گیلان در طرح بهارانه کتاب کشور

استان گیلان با فروش بالغ بر ۱۸ هزار نسخه کتاب در طرح بهارانه کتاب کشور خوش درخشید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: استان گیلان با فروش بالغ بر ۱۸ هزار نسخه کتاب با ارزش بیش از ۵۵۲ میلیون تومان در طرح بهارانه کتاب کشور خوش درخشید.

او افزود: ۶۸۵ کتاب‌فروشی از ۳۱ استان کشور کار خود را در طرح بهارانه کتاب ۹۹ با فروش بیش از ۳۰۴ هزار نسخه کتاب به مبلغ حدود ۱۲ میلیارد تومان خاتمه دادند.

مدیرکل ارشاد گیلان اظهار کرد: ۲۱ کتابفروشی منتخب این استان در طرح بهارانه کتاب ۹۹ مشارکت داشتند که از این تعداد ۱۳ کتابفروشی از مرکز استان و ۸ کتابفروشی از سایر شهرستان‌ها حضور داشتند.

فاضلی تصریح کرد: استان گیلان با داشتن ۳ درصد از کتابفروشی‌های عضو طرح موفق شد ۵ درصد از کل فروش و ۶ درصد از تعداد کتاب‌ها را از آن خود کند.

طرح بهارانه کتاب ۹۹ با شعار "بهار کتاب همزمان با بهار دل ها" از ۲۰ اردیبهشت همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) آغاز و تا ۳۰ اردیبهشت ماه در سراسر کشور اجرا شد.

در اجرای این طرح به خریداران کتاب با ارائه کارت ملی حداکثر تا مبلغ ۳۰ هزار تومان یارانه خرید کتاب تعلق گرفت و هر شماره ملی حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان مجاز به خرید کتاب بود که این خرید تا سقف ۲۰ درصد مشمول تخفیف طرح بهارانه می‌شد.

این تخفیف شامل کتاب‌های چاپی، عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان بود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بیش از دو ماهه مراکز فرهنگی به ویژه کتابفروشی‌ها اجرای این طرح فرصتی مناسب برای علاقه‌مندان به حوزه کتاب برای تهیه کتاب‌های مورد نیاز خود بود.

در استان گیلان ۱۳۷ کتابفروشی مجوز فعالیت دارند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.