سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عید فطر روز سپاس و امید و روز جشن وحدت و یکپارچگی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عید فطر می‌تواند مراسمی برای یکپارچگی، وحدت، قدرتمندی و عزت‌آفرینی کشور های اسلامی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شعار روز عید فطر ایجاد وحدت بین همه مسلمانان جهان است، اظهار داشت: این روز بیانگر این است که کشور‌های اسلامی یک واحد و امت هستند که اصل و پایه قرار دادن توحید، نبوت و توجه به قرآن سبب وحدت در هدف، قدرت و عزت مقابل حرکت استکباری و صهیونیست است.

او افزود: استکبار جهانی تلاش می‌کند برای رسیدن به مقاصد شیطانی و استعمار سیاسی و فرهنگی بین کشور‌های مسلمان تفرقه ایجاد کند که عید فطر می‌تواند مراسمی برای یکپارچگی، وحدت، قدرتمندی و عزت‌آفرینی کشور‌های اسلامی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عید فطر روز سپاس و امید و روز جشن وحدت و یکپارچگی است، به عبارتی انسان مسلمان در روز عید امید دارد که خداوند به پاس توفیقات الهی، روزه‌داری و شب زنده‌داری و تلاوت آیات، این امساک را به نتیجه برساند و به او قدرت و قوت روحی بدهد تا در طول سال پاک زندگی کند که فعالیت‌های شخصی، اجتماعی و سیاسی او همراه با تقوا باشد.

او عید فطر را روز شکرگذاری دانست و گفت: هر فرد مسلمانی توجه دارد که خداوند توفیق گام نهادن در مسیر تذهیب نفس و تقوا، بندگی، تقرب و ... را در این ماه به او داده و حتی توفیق داده که وارد این ماه شود و خود را در معرض رحمت ویژه الهی قرار دهد، این رو عید فطر شکرانه این موهبت الهی است.

آیت الله عبدللهی با اشاره به آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَى الَّذینَ مِن قَبلِکُم لَعَلَّکُم تَتَّقونَ»، تصریح کرد: انسان مسلمان مانند گذشتگان امید به پذیرفته شدن اعمال خود را دارد تا از برکات ویژه الهی بهره ببرد، بنابراین عید فطر روز دریافت جوایز الهی و معنوی دریافتی از سوی خداست.

او خاطرنشان کرد: انسان مسلمان در شب و روزه عید فطر این امید و تلقین را به خود دارد که باید تداوم دهنده این روز‌ها باشد یعنی پرونده توجه به پروردگار و آیات قرآنی در مسیر قرب به خدا و تسلط بر هوا‌های نفسانی با اتمام این ماه بسته نشود و فعالیت‌های او با تقوا و تعالی همراه باشد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.