سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مسابقه کتابخوانی فهمیده کردستانی

با توجه به شیوع بیماری کرونا، مسابقه کتابخوانی به صورت مجازی با عنوان فهمیده‌ی کردستانی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، این مسابقه به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همکاری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در بین اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون سنندج و در بازه‌ی زمانی یک هفته از مطالعه کتاب تا روز برگزاری آزمون اجراشد.

بنا بر این گزارش، فایل متنی کتاب در دسترس اعضا قرار گرفت تا در بازه‌ی زمانی مشخص نسبت به مطالعه‌ی آن اقدام کنند.

این مسابقه همزمان با روز فتح خرمشهر به صورت آن لاین از ساعت یازده به مدت بیست و پنج دقیقه با پاسخگویی به بیست سوال که از محتویات کتاب با توجه به زندگی نامه شهید یدالله محمدی و نیز سوالات مرتبط به فتح خرمشهر بود، انجام پذیرفت.

برگزاری این مسابقات علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان نوجوانان بستری را فراهم می‌آورد که نوجوانان بتوانند از مکتب شهدا درس آزادی و ایثار و فداکاری را بیاموزند.

لازم به ذکر است، پایگاه بسیج شهید یدالله محمدی ادره کل کانون استان کردستان و اعضا با مطالعه‌ی کتاب فهمیده‌ی کردستان با شخصیت و شجاعت آن شهید بزرگوار در کتاب آشنا شدند.

معرفی این کتاب جهت روخوانی و مطالعه به اعضا به جهت معرفی الگوی مناسب، آشنایی کودکان ونوجوانان با شهدای دانش آموز و فرهنگ ایثار و شهادت جهت صیانت از خون شهیدان دانش اموز و ترویج فرهنگ ایستادگی و مقاومت انتخاب و معرفی گردید.

تمامی اتفاقات و حوادث مندرج در کتاب فهمیده‌ی کردستانی از واقعیات زندگی شهید یدالله محمدی است که با عناصر داستانی بهم آمیخته و زندگی نامه‌ی داستانی این شهید بزرگوار را تشکیل داده است.

این کتاب به قلم شیلان آویهنگی نوشته شده است که توسط انتشارات ۲۲ و کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در سال ۱۳۹۷ و با تقدیم به شهدای دانش آموز استان کردستان به چاپ رسیده است.

بیش از پنجاه عضو نوجوان در این مسابقه شرکت داشتند که با ارسال پاسخنامه در زمان مقرر در چرخه‌ی داوری قرار گرفته و در پایان ثنا ویسی، مهشید افراسیابی، سنا رادفر، کانیا نادری و هوزان رجبی نیا از برگزیدگان این مسابقه بودند که با اهدای جوایز نقدی و بسته‌ی فرهنگی از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تقدیر شد.

در پایان تعدادی از اعضا احساسات خود را در قالب متن‌های کوتاه، از خواندن کتاب و آشنایی با زندگینامه‌ی شهید یدالله محمدی تقدیم کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.