سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال:

تست کرونا دادن ۵ روز یک‌بار تیم‌ها قطعی نیست/ وضعیت نهایی تست گیری ۳ هفته دیگر مشخص می‌شود

سیف برقی گفت: تست کرونا دادن بازیکنان در زمان برگزاری رقابت‌های فوتبال در بازه زمانی هر ۵ روز یک‌بار قطعی نیست.

توحید سیف برقی، رئیس کمیته پزشکی  فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با   خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر ۱۰ بار تست کرونا دادن بازیکنان و اعضای تیم ها در زمان تمرینات  و بازی‌های لیگ برتر که باعث می شود هر تیم مبلغی بین ۲۵۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان هزینه کند، اظهار داشت: به هر حال برای اینکه تیم‌ها در سلامت کامل بتوانند تمرینات و بازی‌های شان را برگزار کنند، باید این تست‌ها را انجام بدهند، اما من هم قبول دارم پرداخت این مبالغ برای تست گیری شاید در توان برخی تیم‌های ما به ویژه در لیگ یک و لیگ‌های پایین‌تر نباشد.

او افزود: با توجه به جلساتی که مدتی قبل برگزار کردیم قرار بود تیم‌ها یک بار پیش از شروع تمرینات آماده سازی، یک بار قبل از شروع رقابت‌ها و یک بار هم در زمان برگزاری بازی ها، تست کرونا بدهند، اما به نظر می‌رسد طبق پروتکل وزارت بهداشت که مانند بوندسلیگای آلمان و سایر کشورهای پیشرفته است، باید جدا از تستی که در دوران آماده سازی تیم‌ها از اعضای آن‌ها گرفته می‌شود، هر ۵ روز یک بار و قبل از هر مسابقه هم این تست‌ها داده شود که در این صورت در مجموع تمام تیم‌های لیگ برتری باید نزدیک به ۴ میلیارد برای تست گرفتن هزینه کنند.

سیف برقی تصریح کرد: با این وجود  این بحث  که تیم‌ها در دوران برگزاری بازی‌ها هر پنج روز یک بار از بازیکنان شان تست بگیرند، قطعی نشده است و بستگی دارد که در ۳ هفته آینده شرایط ویروس کرونا در کشورمان به چه شکلی باشد. باید در آن زمان جلسه‌ای بین کمیته پزشکی- ورزشی، کمیته‌های پزشکی فدراسیون و سازمان لیگ برای بررسی وضعیت شیوع ویروس در ایران تشکیل شود. در نهایت احتمال دارد پس از برگزاری این جلسه به حالت بینابینی یعنی بین همین ۲ حالت برسند. البته مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش بهتر می‌توانند در این زمینه اطلاع رسانی کنند.


بیشتر بخوانید: تست کرونای پرسپولیسی‌ها منفی شد


او ادامه داد: من هم اعتقاد دارم هزینه تست گیری برای برخی تیم‌ها بالا است، اما برای مقابله با کرونا باید بودجه مالی معقولی هم در نظر گرفته شود.   با این وجود وزارت بهداشت براساس پروتکل‌ها گام برمی دارد و در نهایت بعید می‌دانم تست گیری هر ۵ روز یک بار انجام شود. من به تازگی با مسئولان فدراسیون پزشکی- ورزشی صحبت کردم و آن‌ها می‌گویند تست گیری به این شکل طبق پروتکل وزارت بهداشت است،   اما باید شرایط ۳ هفته دیگر را هم در نظر گرفت. در حال حاضر تصمیم گیری قطعی برای تست گیری در زمان برگزاری تمرینات است. یک تست در روز‌های اخیر گرفته شده و یک تست هم چند روز مانده به شروع مسابقات گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.