سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

نوید ارزان شدن تلفن همراه/ آیا هفته پیش رو تلفن همراه بخریم؟

طی یک هفته اخیر شاهد کاهش جزئی قیمت موبایل در بازار بودیم که این امر افزایش تقاضای خرید را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود ۳ ماهی می شود که شاهد افزایش قیمت موبایل در بازار هستیم که همین امر باعث کاهش تقاضا در بازار شده است. زمانی که سری به بازار موبایل بزنیم دیگر از گوشی‌های کمتر از ۲ میلیون تومان خبری نیست. قیمت گوشی تلفن همراه در روز‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته و ارزان‌ترین موبایل‌هایی که در بازار وجود دارند، از حداقل حقوق کارگری هم گران‌تر هستند.

افزایش بی سر و صدای قیمت موبایل از قبل عید باعث شد تا تقاضا برای این محصول کم شود. به نوعی این افزایش قیمت نوعی شوک بود. یکی از متقاضیان خرید گوشی ادعا دارد که قبل از عید قصد خرید تلفن همراهی با قیمت ۸ میلیون تومان را داشته است که پس از عید قیمت همان کالا به ۱۲ میلیون تومان رسید.

به گفته کارشناسان، بخش جزئی از دلیل افزایش قیمت موبایل به نوسانات نرخ ارز برمی گردد، اما بیشتر این افزایش بسته به بحث واردات است. اگرچه قیمت گوشی تلفن همراه در بازار به صورت حبابی در حال افزایش است، اما تا زمانی که واردات آن سرعت نگیرد و عرضه و تقاضا همخوانی نداشته باشد، احتمال بالا رفتن قیمت موبایل وجود دارد.

در این روزها فرقی نمی‌کند به دنبال چه برند یا چه مدل تلفن همراهی باشید، زمانی که به بازار موبایل سری می زنیم به دلیل اینکه قیمت ها بالاست  باید قید خرید را زد. اما حدود یک هفته ای می شود که شاهد کاهش قیمت موبایل در بازار هستیم و مشاهدات میدانی نشان داده است که قیمت ها روند نزولی دارد. حال سوالی که پیش می آید آیا همچنان شاهد کاهش قیمت این کالا خواهیم بود یا مجددا قیمت آن افزایش خواهد داشت؟


بیشتر بخوانید: آیا تلفن همراه ارزان می‌شود؟ /کاهش ۲۰ درصدی نرخ موبایل در پایان سالی که گذشت


قیمت موبایل در سراشیبی قیمت 

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هم اکنون بازار تلفن همراه راکد است، گفت: به دلیل اینکه موبایل تولید داخل نداریم  و این کالا با ارز وارد کشور می شود، بنابراین قیمت این کالا بستگی شدید به نرخ ارز دارد و در حال حاضر شاهد افزایش قیمت ارز در جهان هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: تقاضا برای استفاده از موبایل افزایش داشته است و همین عامل باعث کاهش جزئی قیمت موبایل در بازار شده است و از این رو در یک هفته اخیر شاهد کاهش قیمت موبایل در بازار بودیم.

درستی تشریح کرد: امیدواریم تغییراتی که در وزارت صمت صورت گرفته است، گره گشایی برای این بازار باشد و به ثبات نسبی برسد. با افزایش قیمت موبایل مغازه داران آسیب های فراوانی دیده اند و در گذشته امورات خود را بهتر از حال حاضر می گذراندند.

او گفت: هفته آینده مقداری بازار موبایل به  آرامش خواهد رسید و قیمت ها مشخص خواهد شد.  بازار نیاز به ثبات دارد تا مردم قدرت خریدشان افزایش یابد. 

این مقام مسئول درخصوص کاهش قیمت تلفن همراه در هفته های آینده، تشریح کرد: پیش بینی می شود قیمت تلفن همراه در هفته های آینده کاهش داشته باشد چرا که قیمت ها به ثبات نسبی خواهد رسید و از این حالت التهابی خارج خواهد شد.

قیمت موبایل؛ سرگردان در تب دلار

پژمان احمدی یکی از فروشندگان موبایل در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص بازار موبایل، گفت: هر ساله در نزدیکی شب عید شاهد افزایش تقاضای موبایل در بازار بودیم که امسال این میزان به نصف رسید. پاساژها از قبل عید تعطیل شدند و همین عامل باعث افت تقاضا در بازار شد.

او گفت: بعد از تعطیلات نوروزی و با بازگشایی پاساژها، مقداری تقاضا وجود داشت اما به شدت شاهد افزایش قیمت ها بودیم و همین عامل باعث کاهش تقاضا در بازار شد. عرضه و تقاضا در بازار باعث نوسانات قیمت موبایل می شود که اکنون تقاضا برای خرید موبایل زیاد است به همین دلیل قیمت تلفن همراه روند صعودی را دارد.

این فروشنده موبایل ادامه داد: در حال حاضر حدود یک هفته ای می شود که شاهد کاهش قیمت موبایل بودیم و پیش بینی می شود که این کالا به ثبات قیمت نسبی برسد. هم اکنون به شدت بازار آرامی را پشت سر می‌گذاریم، اما امیدوارم که در هفته های آینده  این مشکل برطرف شود و شاهد رونق این صنف باشیم.

از هم گسستگی زنجیره تامین و عرضه تلفن همراه در کشور

رضا دیهیمی، نایب‌رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و تجهیزات جانبی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن اشاره به از هم گسستگی زنجیره تامین و عرضه تلفن همراه در کشور، در مورد تاثیر بحران کرونا بر اقتصاد صنف تلفن همراه گفت: متاسفانه از اوایل اسفند که شیوع بیماری کرونا در ایران آغاز شد، مشکلاتی برای این صنف بوجود آمد. نخستتین تاثیرات شیوع کرونا در صنف موبایل شامل حال حلقه‌ اول این زنجیره یعنی واردکنندگان شد.

رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و تجهیزات جانبی افزود: بهتر است بدانید در این لحظه که با هم گفت‌وگو می‌کنیم هیچ باری از دبی به ایران نمی‌رسد چرا که راه‌های دبی و عراق (اربیل) به ایران بسته شده و پرواز و در نتیجه کارگویی صورت نمی‌گیرد. به‌عبارتی اولین مشکل آن است که واردکنندگان امکان ارسال کالا به ایران را ندارند.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان موبایل با اشاره به افزایش جهانی قیمت موبایل به دلیلی شیوع کرونا گفت: کروناویروس همزمان با شروع سال نوی میلادی ۲۰۲۰ در چین و سپس در کشور‌های دیگر شیوع پیدا کرد. در نتیجه کارخانه‌های برند‌های بزرگ از قبیل اپل و سامسونگ در چین به تعطیلی کشیده شد و با توجه به همزمانی با سال نو کمبود کالا در دبی و هنگ کنگ و... باعث افزایش قیمت کالا در سراسر جهان شد. معضل بزرگ این است که زمانی برای پایان این بحران تعیین نشده و البته ما امیدواریم هرچه سریع‌تر اوضاع به سامان برسد.

او افزود: هم اكنون که کشور با این بحران مواجه شده است، دغدغه همه ما عبور از این شرایط است و باید تلاش کنیم تا هرچه زودتر شرایط را به حالت عادی برگردانیم. اما نباید از این موضوع هم  غافل شویم که در این دوران بسیاری از کسب و کارها آسیب دیده اند و باید از هم اکنون چاره ای برای حل مشکل آنها در پساکرونا بیاندیشیم.

حال باید منتظر ماند تا قیمت ارز به یک ثبات نسبی برسد و در برابر آن واردات موبایل تعیین  تکلیف شود چرا که این گونه شاهد کاهش قیمت تلفن همراه در بازار خواهیم بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
طاها
۰۶:۵۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
هروقت سلطان برنج شکرروغن رب گوجه ماشین اعدام کردند سلطان گوشی اعدام میکنند
ناشناس
۰۲:۲۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
شمارو بقران جان بچه هاتون یه خورده فکر مردم باشین حضرتعباسی بهترین مملکت و داریم بزرگترین مشکل مردم تورم و گرونیه.حواستون باشه یه نفر اون بالا نظاره گر کارهاتونه بخدای احدو واحد بهترین کشورو داریم ولی گرونی بیچاره کرد ماهارو.مردم نون شامو ندارن بخورن.ایخدااااااا
بلوچستانی
۲۱:۳۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
ماشین تا می‌خواهیم سر وسامان بدیم گوشی میره بالا گوشی میاریم وسط ملک میره بالا ملک میاریم وسط سکه دلار طلا خوراکی ووووو خدا به ملت شریف صبر بده کرونا اومد وسط خدایا از ما بگذر دیگه انگ کردیم علی بت الله
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
اول وضعیت دلار ۴۲۰۰ برای واردات گوشی کجا رفت مشخص کنید
بعد حرف از ارزانی بزنید
مسافر
۱۹:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
تاوقتی(مادرخرج)بلدنباشه کجا وچطور پولهای مردم رو خرج کنه همین بساط رو داریم
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
مسئولین‌چرا‌با‌این‌کشور‌اینچنین‌کردید‌ومیگوئید‌گلوبلبل‌است‌ما
دیگر‌نان‌هم‌نمیتوانیم‌بخریم‌چه‌برسد‌به‌گوشی‌موبایل‌‌باید‌در‌اه‌وحسرت‌ملت‌بسوزند‌و
کارگر
۱۶:۵۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلطان گوشی را اعدام کنید
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
عامل همه گرونیها خود دولته والسلام
از زمانیکه جهرمی طرح ریجستری رو مطرح کرد قیمت گوشی چها پنج برابر شد اینا عادت کردند هر طرحی میدهند به سود خودشان میشه
کارگر
۱۶:۵۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلطان گوشی را اعدام کنید
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
اینکه میشه خود کشی
کارگر
۱۶:۵۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلطان گوشی را اعدام کنید
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
تا همدستان و حامیان این سلاطین مشخص نشن، اعدام کردن سطلان فلان چیز چه فایده !!!
کارگر
۱۶:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
با دو میلیون چه گوشی میشه خرید؟؟
جلیل
۱۶:۰۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
کارخانه شیائومی بعد از کنترل کرونا در چین از 10 بهمن بازگشایی شده. کسی میدونه چرا باید گوشی شیائومی و گوشی‌های دیگه که تو چین تولید میشن، مستقیما از چین وارد نمیشه؟ وقتی بار از دوبی نمیاد، چرا گوشی باید چند دست بچرخه؟ آیا سودجویی واردکنندگان و توجیه گرانفروشی و احیانا دست داشتن در قاچاق موبایل، باعث میشه، از خرید مستقیم از چین، فراری باشن؟ حالا کخ ازشرکای اهل دوبی، جلوی ارسال موبایل به کشور رو گرفتن، موقع آن نیست که واسطه ها و دلالهای فرصت طلب، حذف بشن؟
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
پس یه سری از کجا بخورند
ا
۱۵:۴۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
عجب
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
خبریه؟!!!!
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
تجربه نشون داده با همت مسئولین محترم هیچوقت ما شاهد کاهش قیمت نبودیم، هزار تومن کاهش یک میلیون افزایش، کاهش در نظر شما اینه؟؟
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
اتفاقا میگن نه تورم داریم نه کمبودی هست
جوان
۱۳:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
* این مقام مسئول ادامه داد: تقاضا برای استفاده از موبایل افزایش داشته است و همین عامل باعث کاهش جزئی قیمت موبایل در بازار شده است و از این رو در یک هفته اخیر شاهد کاهش قیمت موبایل در بازار بودیم.*مگه میشه؟؟؟
منکه نمیفهمم لطفا توضیح بدید!!!!
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
پشت هر درآمدی یه مافیا هست که پدر مردم بدبخت رو درآوردن و کوچکترین ترسی از خدا ندارند.
سایلار
۱۱:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام تا وقتی بازرسی نباشه از موجودهای کالا رسیدگی کنه به قول معرف فاکتور خریدرسمی ارائه نشه خب بهراحتی احتکار میکنند که دوبرابر بفورشند خلاص
سایلار
۱۱:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام تا وقتی بازرسی نباشه از موجودهای کالا رسیدگی کنه به قول معرف فاکتور خریدرسمی ارائه نشه خب بهراحتی احتکار میکنند که دوبرابر بفورشند خلاص
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
تو رو خدا دیگه بحث بازرسی و سازمان حمایت از مصرف کننده و...
m
۱۰:۲۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
وای اسم ارزونی اومد
Sam
۰۱:۵۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
هفته های آینده شاهد کاهش قیمت خواهیم بود؟
هرموقع مسئولین ما چیزی گفتن برعکس شده. من نمیدونم مسئولین واقعا کارشون چیه؟
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
اره واقعا
مهران
۰۱:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
نه ماشین ، نه مسکن و نه موبایل و نه هیچ چیز دیگه
هیچ کدوم ارزون نمیشه

قیمت رو دو برابر میکنن و بعدش اندکی میارن پایین میگن ارزون کردیم .
مثلا موبایل دو تومنی می ره میشه سه و نیم ، بعدش ۲۰۰ تومن ارزون میکنن.
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا
محمد
۰۰:۵۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
یه فکری به حال جوونا و کارگران بکنید
ناشناس
۰۰:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
بازار نیاز به ثبات دارد تا مردم قدرت خریدشان افزایش یابد. چه دقیق گفته اخرش باید مردم قدرتشون ببرن بالا موبایل که ارزون نمیشه
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
همیشه میگید ارزان میشه ولی هیچ وقت ارزان نشده و گرون میشه
رسول .
۲۳:۲۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
مثلا پراید که تولید داخله چه تاثیری داشت.نکنه پراید هم وارداتی بود
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
تولید ملی که قیمتش از جنس عالی خارجی هم گرون در میاد و بی کیفیت هست یه خوردو که بیش از ده پانزده میلیون نمی ارزه شده صد میلیون تومن
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید وام یک میلیونی کرونا راکی میدهنداونایی که تا حالا نگرفتن
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
20 تومن کم شده خداروشکر .واقعا خسته نباشن مسولان دلاور.گوشی 2تومنی رو کردین 4تومن حالا از 4تومن 20 تومن کم شده اسمش روند کاهشیه.
تک تنهاا
۲۲:۵۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
واله وااااخ گرون
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
هر وقت مسولین محترم گفتن گوشی ارزون میشه بد ترگرانتر شد کاش دیگه اظهار نظر نمیکردن
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شما صد تومن بیاد پایین میگین ارزون شده ولی یه تومن بره بالا صداشو در نمیارین
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
قشنگ مملکت رفته رو هوا
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
می خواستم گوشی a71 رو بخرم که چند ماه پیش 4.5 میلیون بود ولی الان شده 8.5 میلیون و قید خرید رو زدم، قیمت ها افزایش جزئی نداشتن افزایش دو برابری یا همون 100 درصدی داشتن
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
ما دیگه هیچوقت نمیتونیم گوشی بخریم.
لعنت به فاصله گذاری اجتماعی
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
باعث و بانی این گرونیا که خوشون باعث هستن
زهرا
۱۹:۳۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
مسئولین عجب مملکتی درست کردید برای ما هر روز یه چیزی گرون میشه
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
اشتباه می کنی
مسئولین جون ارزان کرد ه اند
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
خوانندگان محترم توجه داشته باشند این واژه «ثبات» و یا «به ثبات رسیدن بازار» که چند بار در گزارش استفاده شده به معنی ارزانی نیست و معنی مستقل از قیمت داره . برای مثال گوشی که فروردین ۳ میلیون قیمت داشته توی خرداد به ۴.۵ میلیون میرسه و از اون به بعد نهایتا با نوسان جزئی حدود صد تومن مواجه باشه حالا شده تا چند ماه ، به این هم ثبات گفته میشه .
پس الکی دلتون را صابون نزنید که ثبات قیمت یعنی ارزان شدن اونم وقتی نرخ ارز هر روز داره بالا میره .
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
کالایی که با قیمت دلار مثلا ۱۰۰۰۰ تومانی وارد شده چرا باید با افزایش دلار به قیمت دلار روز بفروش رود ،، اگر قیمت دلار به ۵۰۰۰ تومان کاهش یابد آیا فروشنده حاضر خواهد شد کالایش را به قیمت روز دلار کاهش دهد ؟ ،، بنابراین چرا در هنگام واردات کالاها با توجه به قیمت همان دلار ی که با آن وارد شده و به اضافه درصد سود معقول بر روی کالا درج قیمت صورت نمی گیرد ،، یعنی این موضوع را مردم می فهمند اما مسئولین و خصوصا سازمان های بازرسی کننده نمی دانند ، یا اینکه دست شان در دست همان کسانی است که در حال چاپیدن این ملت هستند
یکی ازهمشهری
۱۸:۱۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام‌لطفا توقیمت گوشی به شهرستانهاهم توجه فرمایید
وخیلی خیلی گرون شده حقوق کارگر نمیرسه برای بچه ش گوشی بخره وباهاش برنامه شاد وامتحان و پیش ببره لطفا رسیدگی فرمایید تشکر
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
فلاحت پیشه: ۳۰میلیارد دلار تقدیم مردم سوریه کردیم. پ.ن: آیا اگر این۳۰ میلیارد را تقدیم مردم ایران می کردید می دانستید چند گرسنه رو میتونستید سیر کنید.
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
قابل توجه مخاطبین من شاهدم اون مدل گوشی که دو سه سال پیش ۴۰۰ یا۵۰۰ هزارتومن بود الان دو میلیون و شایدم بیش تر اومده روش.
Hadi
۱۷:۲۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
خدا وکیلی از این پیام مزخرف تر نبود بزارین گوشی ۸۰۰هزاری یکدفعه شده ۴ میلیون بعد میخواین بگین با ۲۰۰ هزار تومن کاهش مثلا ارزون شد به عقل جور در میاد کدوم کشور میتونه این جوری یک عده به مردمش دروغ بگن ؟اینقدر ظلم و دروغ را عادی نکنید تیرش تو چشم منه بدبخته سودش تو جیب یه آدم به ظاهر خوشبخت . گوشی ۸۰۰هزارتومانی تا ۸سال تو یک کشور به ۴میلیون نمیتونه برسه ولی تو ایران یک شبه این اتفاق رخ میده من نمیدونم کدوم قانون و کدوم مجری قانون باید جلوی این کارو بگیره ۱.۸۰۰حقوق میدن بعد میگن بخریدموبایلم آرزوست ...خونه ماشین ازدواج که دیگه برای ما نسل ۶۰ به آرزو و تاریخ پیوست
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
هرچیزی که همین امروز نخری فردا دیره و 100 درصد گران‌تر و بی کیفیت تر ، باید بخری این تجربه منه شک نکن ...
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
اگر آدمای مثل شما نبود وضعیت امروز ما هم این نبود.
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
واقعا
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شهرستان ها که همش قیمت ها میره بالا ،پایتخت رو نمیدونم.ـ اصلا دیگه نمیشه گوشی خرید خیلی گرون شده
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
یه گوشی دو میلیونی شده شش هفت میلیون ایشالله مسولین پر مدعای درغگوی حراف از خواب بیدار بشن و یه سر و سامانی به اوضاع بدن البته اونا که خودشون مشکلی ندارن و فکر هم میکنن مشکلی در جامعه نیست
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
تیترتون غلطه افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت میشه
سید
۰۱:۳۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
تقاضا زیاد باشه قیمت میره بالا. تقاضا کم باشه قیمت میاد پایین
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
منظور از افزایش جزیی دو برابر شدن قیمتهاست مخاطبین برداشت بد نکنند