سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت هزار پایگاه کمیته امداد برای جمع آوری فطریه

هزار پایگاه کمیته امداد برای جمع آوری فطریه و کفارات همزمان با عید فطر در سطح خراسان رضوی برپا می‌شوند.

به گزارش گروه گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حبیب الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: فطریه و کفاره جمع آوری شده طبق موازین شرعی و در اسرع وقت به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان واریز می‌شود.

او با تاکید بر اینکه فطریه و کفاره ابتدا باید بین نیازمندان آشنا در خانواده و همسایه و سپس سایرین پرداخت شود، افزود: فطریه‌های دریافتی از محل پایگاه‌ها و کد یو اس اس دی اعلام شده، در اسرع وقت به حساب سرپرستان خانوار‌های تحت حمایت این نهاد بر اساس اولویتی که دارند واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد با بیان اینکه هزار پایگاه کمیته امداد مستقر در مراکز نیکوکاری، مساجد، حسینیه‌ها و پایگاه‌های کمیته امداد بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اخذ شده، آماده دریافت زکات فطره هستند، ادامه داد: ۵۹۰ پایگاه در مشهد تعیین شده که ۹۰ مورد آن در اطراف حرم مطهر رضوی ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اعلام میزان زکات فطریه به تفکیک مراجع تقلید

آسوده بیان کرد: پایگاه‌های جمع آوری زکات فطره از ساعت ۲۴ امشب همزمان با شب عید مستقر می‌شوند و تا فردا شب ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت که در روز دوم فعالیت این پایگاه‌ها به یک سوم کاهش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه به لحاظ رعایت توصیه‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، بهترین روش پرداخت زکات فطره بهره‌گیری از روش‌های الکترونیکی است، تصریح کرد: نیکوکاران مومن می‌توانند از طریق کد ۵#*۰۵۱*۸۸۷۷* و یا نرم افزار سنا به سادگی زکات فطره خود را پرداخت کنند.

بر اساس اعلام دفتر نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی مبلغ زکات فطره برای سال ۱۳۹۹ شمسی مطابق با سال ۱۴۴۱ قمری، بر مبنای قیمت گندم، ۹ هزار تومان، کفاره غیر عمد برای هر روز ۲۵۰۰ تومان و برای کفاره عمد برای هر روز ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

انتهای پیام// ف. ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.