سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری حوزه‌های گردشگری

به متقاضیان سرمایه‌گذاری حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان چهارمحال و بختیاری تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل طرح‌های اشغالزایی روستایی و فراگیر به متقاضیان سرمایه گذاری حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی این استان پرداخت شد.

او افزود: از این مبلغ ۹۲ میلیارد ریال مربوط به حوزه گردشگری و ۹۲.۵ میلیارد ریال مختص بخش صنایع‌دستی است.

جوادی اضافه کرد: سهم بخش‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان از این تسهیلات ۵۱۰ میلیارد ریال بود، که ۳۴۰ میلیارد ریال مربوط به حوزه گردشگری و ۱۷۰ میلیارد ریال مختص بخش صنایع‌دستی استان است.

او ادامه داد: هم اکنون ۱۳۰ میلیارد ریال طرح به بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری معرفی شده است، که از این میزان ۱۰۰ میلیارد ریال مربوط به حوزه گردشگری و ۳۰ میلیارد ریال مختص بخش صنایع‌دستی است.

جوادی گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه اشتغال مستقیم ۱۱۳ نفر در حوزه گردشگری و ۷۶۳ نفر در بخش صنایع‌دستی استان فراهم می‌شود.

او افزود: نرخ تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و فراگیر گردشگری و صنایع‌دستی استان در نقاط شهری ۱۸ درصد و در مناطق روستایی ۶ درصد است.

جوادی اضافه کرد: حداکثر تنفس برای این تسهیلات یک سال، دوره مشارکت دو سال و بازپرداخت ۷۲ ماه است.

او ادامه داد: برای تسریع در روند جذب بقیه تسهیلات حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان، کمیته تسهیلات با عضویت معاونان و کارشناسان این دو حوزه تشکیل و فعال می‌شود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.