سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنایی با گیاه آرالیا، متفاوت‌ترین گیاه آپارتمانی

گیاه «آرالیا» یک نوع گیاه آپارتمانی است که به نور و آب کمی نیاز دارد و به راحتی در منزل نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گیاه «آرالیا» از جمله گیاهان آپارتمانی است و به دلیل اینکه به نور کمی احتیاج دارد، برای نگهداری در منزل بسیار مناسب است.

این گیاه تزئینی از خانواده شفلرا و متعلق به منطقه اقیانوس آرام جنوبی است و شاخه و برگ‌های زیادی دارد که در شرایط مطلوب می‌تواند تا ۶ متر رشد کند.

شرایط نگهداری از گیاه آرالیا

از قرار دادن گیاه آرالیا در برابر نور مستقیم خورشید خودداری کنید، همچنین این گیاه نیازمند آبیاری زیاد نیست و مقدار رطوبت در حد تعادل برای آن کفایت می‌کند، در گلدان گیاه آرالیا دروغین باید سوراخ‌هایی برای خارج شدن آب وجود داشته باشد و اگر برگ‌های این گیاه پژمرده شده باشد، ناشی از آبیاری بیش از حد آن است.

این گیاه در دمای زیر ۱۶ درجه سانتیگراد از بین می‌رود و برگ‌هایش به مرور زمان می‌ریزد، بنابراین بهتر است این گیاه را در دمای بین ۱۸ تا ۲۹ درجه سانتیگراد نگهداری کنید.

رشد گیاه آرالیا دروغین تقریبا کُند است و پس از ۲ تا ۳ سال نیازمند تغییر گلدان است و به هنگام جا به جایی گیاه باید توجه کنید که به ریشه‌های گیاه آسیبی وارد نشود.

روش تکثیر گیاه آرالیا

تکثیر این گیاه از دو روش کاشت بذر و قلمه زدن صورت می‌گیرد، برای قلمه زدن چند ساقه نسبتا جوان از گیاه را به کمک تیغ یا چاقویی تیز و استریل از آن جدا کنید و سپس قلمه‌ها را در یک گلدان مناسب درون خاک بکارید.


بیشتر بخوانید:

روش نگهداری از گیاه پرخاصیت آلوئه ورا در گلدان

صفر تا صد کاشت گیاه رزماری در منزل

روش کاشت گیاه زنجبیل در گلدان


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.