سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرورش بیش از هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهی در استان

مدیر امور شیلات وآبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سال ۹۸، یک هزار و ۲۲۶ تن انواع ماهی در استان پرورش داده شد.

سعیدی مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: در سال ۹۸، یک هزار و ۲۲۶ تن انواع ماهی در استان، پرورش داده شده است.

او با اشاره به اینکه از این تعداد ۴۶ تن آن‌ها سرد آبی و مابقی گرمابی بودند افزود: این تعداد  در ۷۰۰ استخر ماهی در استان پرورش داده شدند .

سعیدی اظهار کرد : همچنین در سال گذشته یک میلیون و ۱۲۴ هزار قطعه ماهی زینتی نیز  در استان پرورش داده شده است.

 مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: این تعداد در شهر‌های بیرجند، بشرویه، طبس، فردوس و قاین و در ۱۸ واحد سنتی و صنعتی پرورش داده شدند که بیشترین مقدار مربوط به شهرستان قاین بوده است.

او در خصوص افتتاح مزرعه حد واسط پرورش ماهی گرمابی در قاین گفت: این مزرعه با ظرفیت پرورش ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در سال پس از ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد.

سعیدی گفت: این مزرعه با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و هزینه کرد ۲۰۰ میلیون تومانی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در خصوص پرورش ماهی تیلاپیا گفت:در سال ۹۸، هفت واحد جهت اخذ تسهیلات با مجموع ظرفیت تولید و پرورش ۴ هزار ۶۵۰ تن در سال، به بانک‌های عامل معرفی شدند.

سعیدی گفت: افرادی که تمایل دارند در این حوزه وارد شوند، می‌بایست با مراجعه به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، درخواست خود را ثبت کنند تا پیگیری‌های مربوطه صورت بگیرد.

او در خصوص پرورش زالو نیز گفت: زالو پروری جزء مشاغل خانگی محسوب نمی‌شود و افرادی که در خانه‌ها اقدام به پرورش زالو کرده اند، تحت نظارت جهاد کشاورزی نمی‌باشند و به همین دلیل تعداد آن‌ها و میزان اشتغال حاصل از این واحدها، مشخص نمی‌باشد.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.