او افزود: شهروندان همدانی دیروز ۴۳۰ مرتبه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتهاند که از این تعداد ۶ مورد منجر به عملیات شده است.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه ۱۱ تماس برای مشاوره و راهنمایی برقرارشده است گفت: یکی از اموری که به صورت جدی مورد توجه سازمان است ارائه مشاوره و راهنمایی به شهروندان در هنگام حوادث است به نحوی که مردم بتوانند هم از لحاظ روانی خود و دیگران را با کنترل سطح استرس مدیریت کنند و هم بتوانند تا هنگام رسیدن نیروهای امدادی اقدامات اولیه امدادی را انجام دهند.
بیاناتی ادامه داد: تماسهای برقرار شده با سامانهی ۱۲۵ همدان علاوه بر مواردی که منجر به عملیات و مشاوره شده شامل ۴۳ تماس اشتباه و متأسفانه ۲۷۰ مورد از تماسها نیز ایجاد مزاحمت بوده است.
او اضافه کرد: عملیاتهای انجام شده در این مدت ۳ مورد مهار آتش سوزی شامل آتش گرفتن خودرو در پردیس، حریق کابل برق در دیزج و حریق مراتع و پوشش گیاهی در استادان بود و همچنین ۳ مورد عملیات امداد و نجات شامل واژگونی خودرو در گلزار، نجات حیوانات در حسن آباد و مهار حیوانات در شهرک فرهنگیان بوده است.
رئیس سازمان آتش نشانی همدان در پایان به شهروندان توصیه کرد در صورت بروز هرگونه حادثهای ضمن حفظ خونسردی با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند تا فرشتگان نجات آتش نشانی همدان به یاری آن ها بشتابند.
انتهای پیام/ب