سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لغو وضعیت اضطراری در غرب ژاپن

نخست وزیر ژاپن اعلام کرد وضع اضطراری که برای مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا در سه منطقه غربی این کشور اعلام شده بود، لغو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس پرس، آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن روز پنج شنبه اعلام کرد وضع اضطراری در ماه آوریل که برای مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا در سه منطقه غربی این کشور اعلام شده بود، لغو شد.

او همچنین تلویحا اعلام کرد هفته آینده همین کار را برای توکیو و مناطق همجوار آن و همچنین برای جزیره بزرگ شمالی هوکایدو انجام خواهد داد که آخرین بخشدار‌هایی است که تحت تأثیر این دستور قرار می‌گیرند.

او به خبرنگاران گفت: "ما تصمیم گرفتیم وضعیت اضطراری را در اوساکا، کیوتو و هایوگو برداریم. "

نخست وزیر ژاپن ۷ آوریل در توکیو و شش منطقه دیگر قرنطینه اعلام کرد و سپس این قرنطینه را به تمام ژاپن گسترش داد.

او افزود: تعداد آلودگی‌ها در مناطقی که در شرایط اضطراری هستند "به طور پیوسته در حال کاهش" و وضعیت بیمارستان‌ها در حال بهبود است.

او همچنین گفت: "بنابراین، من می‌خواهم که متخصصان اوضاع را از ۲۵ ماه مه بررسی کنند و اگر شرایط فعلی ادامه یابد، به نظر می‌رسد می‌توان حالت فوق العاده بهداشتی را لغو کرد. "

هفته گذشته ژاپن وضعیت اضطراری را در ۳۹ منطقه از ۴۷ منطقه از کشور، دو هفته قبل از پایان برنامه ریزی شده قرنطینه لغو کرد.

برخلاف بسیاری از کشور‌ها، وضعیت اضطراری بهداشتی در ژاپن به قرنطینه اجباری تعبیر نمی‌شود.

این قوانین به مسئولان مناطق اجاره می‌دهد تا از مردم بخواهند تا حد امکان در خانه باشند و نیز برخی مشاغل غیرضروری موقتا بسته شوند. در این قوانین برای افرادی که آن را رعایت نمی‌کنند جریمه در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.